Prechádzanie zo sedu do stoja pri práci nebolo nikdy také jednoduché

Sprievodca výberom parfému: Ako vybrať vôňu, ktorá vám sadne?

Červená kabelka – ako ju štýlovo skombinovať na rôzne príležitosti?

Rýchla Pomoc pri Hnačke

Psoriáza: Príčiny, príznaky a možnosti liečby

Kožné vyrážky: príčiny vzniku a príznaky. Ako sa s nimi vysporiadať?

Konferencia či pracovná cesta sú skvelé príležitosti na networking

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
2019-08-12 09:55:59

Prihlásili ste sa na konferenciu alebo seminár, prípadne vás z práce posielajú na pracovnú cestu? Každé takéto podujatie je pre vás príležitosťou rozšíriť svoju sieť kontaktov, ktoré vám v budúcnosti môžu prísť vhod. V článku vám povieme, ako si túto príležitosť nenechať len tak prekĺznuť medzi prsty a vyťažiť z týchto podujatí maximum.

Nezabudnite si vizitky

Odovzdávať si Facebook alebo telefónne číslo nie je ideálna forma networkingu. Ak môžete, vezmite so sebou niekoľko vizitiek. Pri výmene kontaktov si môžete na vizitky, ktoré získate, napísať niečo, vďaka čomu si ľudí budete pamätať.

Ak náhodou nemáte po ruke vizitky (alebo jednoducho vo vašej práci vizitky nepoužívate), odporúčame vám spojiť sa s ľuďmi na LinkedIn. Je to sociálna sieť venovaná práve pracovným kontaktom a príležitostiam.

NÁŠ TIP: Ešte nepoužívate LinkedIn? Prečítajte si, aké výhody vám prinesie a ako si kvalitne vyplniť svoj profil

ženy počas networkinguZdroj: Pexels

Pripravte si krátke predstavenie

Najčastejšie sa ľudia štítia networkingových podujatí, pretože nevedia hovoriť o sebe a o svojej práci. Cítia sa nepohodlne a nemajú radi sebachválu. Netreba však zabúdať, že na tomto podujatí ľudí úprimne zaujíma, čo robíte a kto ste. Najlepší spôsob, ako prekonať počiatočný strach, je pripraviť si krátke predstavenie a natrénovať si ho ešte pred podujatím.

Vaše predstavenie by malo byť založené na tom, čo od zoznamovania očakávate. Ak chcete zmeniť prácu, tak hľadáte ľudí, ktorí vám vedia ponúknuť vzdelanie alebo novú prácu. Ak pracujete na voľnej nohe alebo podnikáte, pravdepodobne chcete, aby ľudia vedeli o vašom produkte alebo službách, ktoré poskytujete. Možno hľadáte mentora, alebo niekoho, s kým by ste sa o práci mohli porozprávať. Podľa tohto by ste mali vytvoriť aj kratučkú prezentáciu o sebe.

Tá by mala poskytnúť v 1-2 vetách odpoveď na tieto otázky:

  • Čo robíte?
  • Čo vás na dané podujatie privádza?

Samozrejme, je vhodné otázku aj vrátiť a zistiť, čo robí osoba, s ktorou sa zoznamujete.

neformálne zoznamovanie pri pohárikuZdroj: Pexels

Choďte do toho bez očakávaní

Áno, veríme, že akékoľvek pracovné alebo vzdelávacie podujatie vám môže pomôcť nájsť skvelých ľudí a príležitosti. Avšak k tomu, aby ste mohli naozaj reagovať na to, čo sa deje, potrebujete nechať očakávania doma. Nenechajte si ujsť príležitosť na obohacujúci rozhovor len preto, že ste od podujatia pôvodne očakávali niečo iné a cez pocit sklamania už nevidíte nič dobré.

Dávajte si pozor na nápoje

Najmä večierky po konferenciách alebo aj pracovných stretnutiach sa častokrát točia okolo nápojov. Hoci pohár vína alebo váš obľúbený drink vám možno dodá pocit sebavedomia, odporúčame vám naozaj držať sa maxima 1-2 poháriky a skôr sa sústrediť na vaše ciele. Nielenže sa tak vyhnete nepríjemnému faux pas, ale ľahšie si zapamätáte tváre a mená a vaša reakcieschopnosť bude stopercentná.

Zdroj: Pexels

Nezaseknite sa pri jednom rozhovore

Vieme, že niekedy je náročné osloviť hoci len jednu osobu. No je dôležité pracovať s časom, ktorý máte k dispozícii, efektívne a zoznámiť sa s väčším množstvom ľudí. Nezaseknite sa pri prvej osobe, ktorá vám s úsmevom odpovie na otázky.

Jednoduchý spôsob, ako určiť, či je čas pohnúť sa ďalej, je spomenúť si na vašu prezentáciu. Odznelo všetko, čo ste chceli o sebe povedať? A zistili ste, čo a prečo robí váš partner v rozhovore? V tom prípade je už čas posunúť sa ďalej. Ako na to?

Skúste povedať napríklad: „Toto bol veľmi príjemný rozhovor. Čo keby sme si vymenili vizitky a ostali v kontakte?“ Týmto slušne dávate najavo, že je načase ukončiť konverzáciu.

Naozaj udržte kontakt

Prišli ste domov a vaša peňaženka je plná vizitiek. Tie by ste nemali nechať zapadnúť prachom. Networkingové podujatia sa nekončia príchodom domov.

Na ďalší deň pošlite krátky email (prípadne správu na LinkedIn), aby si vás ľudia zapamätali. Napríklad:

Ahoj, (meno)!

Som veľmi rada, že sme sa včera na (názov podujatia) zoznámili. Náš rozhovor o (doplňte tému) sa mi naozaj páčil.

Budem rada, ak ostaneme v kontakte a možno v budúcnosti nájdeme aj príležitosť spolupracovať.

Všetko dobré,

V prípade, že máte profesionálnu webstránku alebo svoju prácu prezentujete online, nezabudnite priložiť aj link. Práve takáto správa vás odlíši od väčšiny, ktorá na to nemyslí.

Dúfame, že tieto tipy vám na vašej najbližšej pracovnej ceste alebo konferencii pomôžu. Pre ďalšie rady a zaujímavosti nás nezabudnite sledovať aj na Instagrame.

Zdroj titulnej fotky: Rawpixel (Pexels)

Najnovšie články

Prechádzanie zo sedu do stoja pri práci nebolo nikdy také jednoduché

Sprievodca výberom parfému: Ako vybrať vôňu, ktorá vám sadne?

Červená kabelka – ako ju štýlovo skombinovať na rôzne príležitosti?

Rýchla Pomoc pri Hnačke

Psoriáza: Príčiny, príznaky a možnosti liečby

Kožné vyrážky: príčiny vzniku a príznaky. Ako sa s nimi vysporiadať?

5 tipov na výlet do hôr na Slovensku

5 tipov na jarný výlet po Európe za slnkom

Chcete omladnúť? Vyberte si práčku, ktorá sa postará o vždy čisté a štýlové oblečenie

Čo si obliecť k hnedým lodičkám? Tu sú naše tipy.