Prinášame vám 4 tipy, ako zostať zdraví počas jesene – Omladnut.sk

Prinášame vám 4 tipy, ako zostať zdraví počas jesene

Slnečné lúče ešte stále zohrievajú, občas nás ešte stále prepadne vôňa leta, no už sa nedá poprieť, že jeseň je tu. Teplota začne čoskoro klesať, stromy sa zbavia svojich listov a my budeme musieť zo skrine vytiahnuť teplejšie oblečenie. Toto ročné obdobie je krásne, prechádzky vo farebnej prírode ale majú svoju cenu. Zdravie totižto na jeseň začne byť krehkejšie, imunita slabšia. Dobrou správou je to, že vyhnúť sa prechladnutiu pri troche opatrnosti je viac než jednoduché.

Spánok naozaj lieči

Pre zachovanie fyzického aj psychického zdravia je dôležitá správna kvalita a dostatočná kvantita spánku. Nevyspaté a unavené telo je menej odolné voči ochoreniam a vírusom. Denná potreba nočného odpočinku môže byť veľmi odlišná u každého človeka, dôležité je ale v prvom rade to, aby telo malo možnosť regenerovať sa. Počúvajte signály svojho organizmu, potláčanie príznakov nadmernej únavy povzbudzujúcimi látkami (napr. kofeín) je len dočasné riešenie, ktoré vedie k ešte väčšej vyčerpanosti.

Pokiaľ už problém nastane a prechladnete, aj vtedy myslite v prvom rade na oddych. Doprajte si pokojový režim. Zostaňte v posteli aj cez deň, a ak sa vám to žiada, spite. Pôsobí to liečivo pri horúčke alebo prechladnutí, pomáha pri hojení rán a zmiernení zápalov.

Pohyb vás udrží fit

Keď sa trochu ochladí, prirodzene sa zvýši túžba po ničnerobení. Príchod jesene by ale nemal pri pre vás dôvodom prestať športovať. Pokiaľ cez leto ste trénovali pod holým nebom, môžete v tom pokračovať aj naďalej s pridaním niekoľkých vrstiev oblečenia. Alebo prejdite do interiéru, môže to byť rovnaká zábava ako vonku.

Pokiaľ doteraz ste necvičili, ten správny čas začať je hneď teraz. Nie je to jednoduché, ale ak by vaša vnútorná motivácia opúšťala, spomeňte si na to, že posilnenie imunity bez pravidelného športu pôjde len veľmi ťažko.

Cvičenie stimuluje bunkovú imunitu. Pomáha aj lepšie spať, znižuje stres a pomáha bojovať proti psychickej nepohode, čo je kľúčové aj pri fyzickom zdraví. Tréningy strednej intenzity znižujú zápal, ale pri zápalových ochoreniach sa vyhýbajte telocviku s vysokou intenzitou.

Zázračný vitamín C

Nie náhodou sa zdôrazňuje dôležitosť vitamínu C pri nachladnutí alebo zápalových stavoch. Jeho priaznivý účinok na imunitný systém spočíva v tom, že stimuluje funkciu bielych krviniek a zvyšuje ich počet. Okrem toho, posilňuje bunkové steny, čím sťažuje prienik patogénov dovnútra. Má mierny antibiotický účinok: niektoré baktérie v prítomnosti vitamínu C (alebo kyseliny L-askorbovej) odumierajú.

Prirodzeným zdrojom sú napríklad citrusové plody. Nachádza sa aj v mnohých druhoch zeleniny, ale treba počítať s tým, že vitamín C je veľmi citlivá látka, ktorá skladovaním alebo varením môže svoj účinok stratiť. Okrem pestrej stravy je dobré v chladných dňoch podporiť imunitu aj rôznymi vitamínovými prípravkami. Dávajte si pozor na to, aby to boli kvalitné doplnky stravy, inak by to mohla byť zbytočná investícia. Pre bohatý výber overených prípravkov navštívte internetový obchod GSklub.sk.

Šálka dobrého čaju

S príchodom chladného počasia by ste mali piť také čaje, ktoré príjemne zahrejú, dodajú vášmu telu potrebné minerály a pomôžu aj s jesennou detoxikáciou. Takto podporia organizmus pri príprave na výzvy studenšieho obdobia.

Jedným z vynikajúcich byliniek ja žihľava plná rôznych minerálov. Je taktiež jedným z najlepších detoxikačných prostriedkov na jeseň. Aj šípkový čaj patrí medzi najobľúbenejšie teplé nápoje jesene. Tieto bobule bohaté na vitamín C sa považujú za dar tohto ročného obdobia. Posilňujú obranyschopnosť, a hoci sa vitamín C vplyvom horúcej vody rozkladá, dodáva príjemnú chuť a farbu. Mäta má síce chladivý účinok, môžete ju primiešať k iným bylinkám. Má pozitívny vplyv na tráviaci a dýchací systém, imunitu podporuje aj prekrvením a dezinfekčnými účinkami.

Zdroj fotiek: Freepik.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.