Ako efektívne chudnúť po čas zimy, doma a s minimálnymi nárokmi na priestor? Skúste rotoped – Omladnut.sk

Ako efektívne chudnúť po čas zimy, doma a s minimálnymi nárokmi na priestor? Skúste rotoped

Cez zimu sa všeobecne veľmi ľuďom nechce tráviť hodiny času vonku športovaním. Riešením sú fitcentra, ktorá však v zimných mesiacoch praskajú vo švíkoch, podobne ako telocvične, alebo bazény.

Pritom sú tieto chladné mesiace toľko vhodné pre zhodenie nadbytočných kíl, ktoré ste počas vianočných sviatkov úspešne nazbierali. Čo s tým? Riešením môže byť rotoped, ktorý simuluje jazdu na bicykli a nezaberie vám doma takmer žiadny priestor.

Možno niekoho prekvapí, že jazda na rotopede je aj pohodlnejší, než samotná jazda na bicykli. Sedlo je širší, lepšie polstrované a nastavením výšky sedla a riadidiel si rýchlo nájdete ideálnu polohu pre vašu postavu. Sedí sa na ňom takmer vzpriamene, takže vo väčšine prípadoch odpadá bolesť chrbta, ktorú mnohí z nás z bicykla, ktorý nám úplne nesedí, určite pozná.

Chudnutie na stacionárnom bicykli je pomerne jednoduché, stále však vyžaduje vašej motiváciu a chuť so sebou niečo robiť. Okrem toho, že sa budete hýbať a vo finále docielite plochého bruška, sa budete cítiť lepšie, menej unavene. S krajší postavou budete sebavedomejší a v neposlednom rade robíte jazdou na rotopede veľa pre svoje zdravie, najmä pre kardiovaskulárny systém.

Ako sa na stacionárnom bicykli chudne?

Je to aeróbny pohyb, rovnako, ako jazda na bicykli, beh a ďalší podobný pohyb. Pre spaľovanie tukov je tak vhodné si udržiavať tepovú frekvenciu v aeróbnom pásme, ktoré je zhruba 65 – 75% vašej maximálnej tepovej frekvencie. Svoju maximálnu tepovú frekvenciu možno zistiť rôzne, v začiatkoch však postačí, ak od čísla 220 odčítate svoj vek.

Podľa Equiplo.sk by vám kvalitný rotoped mal sám zmerať tepovú frekvenciu a zobraziť ju na prehľadnom displeji. Kontrolovať si aeróbne pásmo je teda veľmi jednoduché, ďaleko ľahšie ako jazda na bicykli alebo beh.

Nemusíte a nie je ani vhodné sa na stacionárnom bicykli potiť každý deň. Súčasťou chudnutie je tiež potrebná regenerácia svalov i celého tela. Ak žiadny šport nerobíte, je vhodné šliapať na rotopede zhruba trikrát do týždňa a postupne sa dostať na maximálne 5 dní cvičenia v týždni.

15 minút pohybu však bohužiaľ nestačí, tuk totiž začína telo spaľovať až po zhruba 15 až 20 minútach intenzívneho pohybu. Ideálne je teda cvičiť na rotopede 45 minút, čo môže zodpovedať, zhodou náhod, aj dĺžke vášho obľúbeného seriálu a ruku na srdce, nie je lepšie pri televízii chudnúť, než naberať ďalšie kilá pojedaním slaných maškŕt?

Pre koho je rotoped vhodný

Športovať na ňom môžu seniori, ľudia v rekonvalescencii aj jedinci, ktorí majú nadváhu a iný šport, napríklad beh, by im zbytočne ničil kĺby. Jazdou na rotopede sa kĺby neopotrebovávajú, rovnako tak ako väzy. Stacionárny bicykel posilňuje spodnú časť tela vrátane brucha, sú to teda práve problémové partie, ktoré trápia väčšinu žien.