Zdravé alternatívy k najobľúbenejším letným prehreškom – Omladnut.sk

Zdravé alternatívy k najobľúbenejším letným prehreškom

zmrzlina

Leto, to sú grilovačky s priateľmi, dlhé večery pri vínku a každodenná zmrzlina. Ak chcete predísť kilogramom navyše, naučte sa letné pokušenia nahradiť za ich zdravšiu variantu.

Smotanová zmrzlina vs. zdravá domáca zmrzlina

Zmrzlina jednoducho patrí k letu a milovníci sladkého si ju určite nemôžu odoprieť. Skúste sa však nabudúce zamyslieť, z čoho je vlastne lákavá farebná zmrzlina vyrobená. Namiesto klasickej, cukrom nabitej zmrzliny sa popozerajte po predajcoch ponúkajúcich vegan či sorbet zmrzliny. Ide o zdravšie varianty, ktorých základnou zložkou je predovšetkým ovocie. Zdravú zmrzlinu si jednoducho vyrobíte aj doma, stačí ak rozmixujete zmrazené ovocie podľa vlastnej chuti a doplníte odmerkou smotany či mandľového mlieka.

Ľadová káva vs. osviežujúce frappé

Ak počas horúceho dňa potrebujete svoje telo nakopnúť a schladiť zároveň, jednoznačnou voľbou je ľadová káva. Klasická ľadová káva ponúkaná v našich podnikoch je však bohužiaľ preplnená zmrzlinou, šľahačkou a ako bonus, čokoládovým topingom. Chuť po káve tak môžete hľadať len márne. Tipom od nás je, zvoliť si zdravšiu variantu, či už pôjde o frappé alebo jednoducho ľadovú kávú bez zmrzliny a šľahačky. Hitom je aj ľadové espresso, kedy sa do klasického espressa pridajú kocky ľadu. Verte či nie, takýto nápoj je nielen zdravší, ale vás i viac osvieži.

Limonády so sirupom vs. domáce ovocné limonády

Aj vy tak milujete tie krásne farebné limonády, ktoré sú letné must-have každého podniku? Okrem ovocia je v týchto nápojoch častokrát zložkou číslo jeden sirup a poriadna porcia cukru. Ak sa chcete spomínaným strašiakom dobrej postavy vyhnúť, odporúčame si limonádu pripraviť doma. Do sódy pridajte citrusové plody, zmrazené lesné ovocie, lístky byliniek, kocky ľadu a domáca limonáda je na svete. Okrem klasických byliniek ako je mäta, vyskúšajte aj bazalku. Jej osviežujúca chuť v spojení napríklad s jahodami vás príjemne prekvapí.

NÁŠ TIP: Skvelé recepty na ovocné limonády pre spaľovanie tukov a ploché bruško.

Hovädzí hamburger vs. morčací hamburger

Letná grilovačka na záhrade sa bez rozvoniavajúceho mäska hádam ani nemôže zaobísť. Stále viac populárne je pripravovať si domáce hamburgery. Pýtate sa či môže byť hamburger vôbec zdravý? Samozrejme že áno! Tradičné hovädzie či bravčové mäso môže v kombinácii so žemľou z bielej múky spôsobiť veľkú záťaž tráviacemu ústrojenstvu, predovšetkým črevám. Pre vaše telo budú lepšie stráviteľné kuracie, morčacie ba dokonca lososové hamburgery, doplnené celozrnnou žemľou. Obložte množstvom čerstvej zeleninky a takýmto zdravým hamburgerom určite nepohrdne ani vaša rodina a priatelia. Ako bonus odporúčame, k takýmto zdravým hamburgerom pripraviť hranolky z batátových zemiakov, doplnené dipom z gréckeho jogurtu s cesnakom a bylinkami.  

Pšeničné cestoviny vs. celozrnné cestoviny

Posedenie na terase či balkóne, na ktorom si vychutnáte dobré cestoviny s pohárom vína, to je ideálna letná predstava každej z nás. Jednak nám táto kombinácia pripomína romantické Taliansko, okrem toho je však aj naozaj veľmi chutná. Klasické cestoviny sa však veľmi rýchlo môžu prejaviť aj na našom brušku či zadku. Odporúčame preto klasické cestoviny vymeniť za zdravšie celozrnné. Ďalším tipom je pripraviť si domáci zdravý dresing, do ktorého môžete zakomponovať kvalitný olivový olej, cesnak a limetkovú šťavu.

Vyprážané morské plody vs. grilované ryby

Čo by to bolo za dovolenku pri mori bez lahodných morských plodov? Tie však bývajú častokrát vyprážané a ich konzumácia môže spôsobovať tráviace ťažkosti. Okrem toho pri takejto úprave vznikajú v jedle škodlivé rakovinotvorné látky. Ak patríte k milovníkom morských plodov a rýb, vyskúšajte zdravšiu grilovanú alternatívu jedál. Doplňte sviežim zeleninovým šalátom a i na dovolenke si tak môžete vychutnať  pokrm plný vitamínov.

Zemiakové čipsy vs. zeleninové čipsy

Zemiakové lupienky sa môžu zdať ako skvelou a jednoduchou voľbou, ktorú si so sebou pribaliť na kúpalisko. Ak však hľadáte zdravšiu variantu obľúbených čipsov, odporúčame vám vyskúšať zeleninové varianty plné vitamínov. Pripraviť si môžete napríklad kelové alebo cviklové čipsy. Príprava vám zaberie len pár minút a na záver ich môžete posypať koreninami ako napríklad čierne korenie alebo zdravá kurkuma.

Ak hľadáte ďalšie zdravé varianty, ktoré môžete počas letných dni pripraviť, inšpirovať sa môžete receptami na zaujímavé ovocno-zeleninové šaláty.

Držíte sa počas leta striktných stravovacích pravidiel alebo je obdobie dovoleniek práve ten čas, kedy  si doprajete všetko po čom túžite? Malou radou na záver od nás, je držať sa zlatej strednej cesty, kedy budú spokojné vaše chuťové kanáliky, no zároveň neutrpí ani vaša línia.