Cvičenie jogy: 5 pozícií, ktoré zvládnete aj za stolom – Omladnut.sk

Cvičenie jogy: 5 pozícii, ktoré hravo zvládnete aj za svojim pracovným stolom!

Cvičenie jogy: žena v office za stolom

Sedavý životný štýl sa do našich životov prepašoval závratnou rýchlosťou. Najlepším liekom na stuhnuté, nerozhýbané telo je jednoznačne návšteva posilňovne alebo hodina obľúbeného cvičenia. Ak však práve trpíte akútnym nedostatkom času, máme pre vás malý zlepšovák, v podobe trochu neobvyklého cvičenia jogy.  Nasledujúce polohy môžete bez problémom vyskúšať okamžite vo vašej kancelárii.

 

Poloha orla – Garudasana

Jednoduché, päťminútové cvičenie jogy. Natiahnite ruky rovno pred seba, tak aby boli rovnobežné s podlahou. Precítiť by ste mali ako sa vaše lopatky rozširujú. Prekrížte pravú ruku cez ľavú, akoby ste sa chystali objať sa s ňou. Potom oba predlaktia zdvihnite a dbajte na to aby boli v prednej časti tváre, ktorá je kolmo k podlahe. Zatlačte pravú dlaň do ľavej, zdvihnite lakte tak, aby prsty smerovali smerom ku stropu. V tejto polohe zotrvajte 3-5 hlbokých nádychov a výdychov, potom cvičenie opakujte s druhou rukou.

Cvičenie jogy s popruhom

Na toto cvičenie potrebujete pás alebo šatku, ktorá by mala byť dvakrát taká široká ako vaše ramená.  Pomaly dvíhajte ruky za hlavu a pokračujte smerom dozadu kým nepocítite napätie v podpazuší. Vytiahnite lopatky a chrbát tlačte smerom nadol. Pritom nezabúdajte dýchať v rytme vášho dychu.

Pozícia psa trochu inak

Ak jogu pravidelne cvičíte, pozíciu psa určite poznáte. Táto poloha polovičného psa je jej podobná, len ruky na miesto dole na podložke, máte na svojom pracovnom stole. Posuňte svoju kancelársku stoličku a ruky položte na stôl. Tlačte do stola a nohami pritom kolíšte dole a hore. Takto si úspešne precvičujete chrbticu a panvové kosti.  Pokojne dýchajte 3-5 krát. Toto cvičenie vás počas dlhého dňa v práci príjemne osvieži.

Parvatasana

Táto poloha je výborná na precvičenie boľavej hornej časti chrbta, ktorá môže byť takisto príčinou dlhého sedenia.  Prekrížte prsty a dlane otočte smerom k stropu s rovnými ramenami. Paže musia byť spolu a potom ich pomaly vyťahujte k zadnej strane stoličky. Mali by ste cítiť ako vaše lopatky otvárajú priestor hrudného koša.

Twist na stoličke

Sadnite si na okraj stoličky s rovným, vystretým chrbtom a kolenami stlačenými dohromady. Pravidelne dýchajte a pri výdychu sa otočte doprava. Ľavou rukou si chyťte pravé koleno a tou pravou zadnú časť stoličky. Keď budete v takomto polovičnom ohybe, ľavú ruku tlačte a pravú ťahajte.  Takto ostaňte tri nádychy a výdychy a pokračujte na druhej strane.Teraz vám už chýba len posledný krok, ukradnúť si pre seba pár minút a šup do cvičenia.

Pocítili ste zmeny?

Ak sa vám tento článok páčil, pokojne ho zdieľajte aj medzi ostatné priateľky, či kolegyne sediace za opačným stolom a do cvičenia jogy sa môžete pustiť spoločne!