5 tipov ako si jarný pohyb užijete na maximum – Omladnut.sk

5 tipov ako si jarný pohyb užijete na maximum

joga

Spoznajte 5 príjemných jarných aktivít, ktoré vám pomôžu dostať sa po zime opäť do formy a začať sa konečne viac hýbať.

Je prirodzené, že po zime sú mnohé z nás v akomsi „lenivšom móde“, z ktorého sa niekedy len ťažko dostať. Prichádza však jar, dlhšie a teplejšie dni a s ňou i nová energia. Nemusíte hneď začať s náročnými tréningami, stačí ak do svojho dňa prepašujete niektorú z týchto 5 aktivít. Sú jednoduché a zabávané, no zo „zimného spánku“ vás zaručene prebudia.

Prechádzka s priateľkami

Spojte príjemné s užitočným. Navrhnite nabudúce svojim priateľkám alebo rodine, aby ste kaviareň či svoju obývačku vymenili za park. Pri príležitosti stretávania sa s blízkymi, využite čas na to, aby ste sa spoločne prešli na pekné miesto. Chôdza je najprirodzenejším spôsobom, ako sa hýbať a mali by sme ju do svojho dňa zaradiť čo najintenzívnejšie. Pomôžu vám hodinky alebo mobil, ktoré vám kroky zmerajú. Denný ideál je približne 10.000 krokov denne. Vyzvite na podobnú aktivitu kamošku a spoločne monitorujte počet svojich krokov.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa M A J A B A H U N (@bahunmaja003),

Beh

Pre dámy, ktoré majú naozaj radi aktívny pohyb a pocit úplného vybitia bateriek je beh ako stvorený. Očistí vaše telo, myseľ a nakopne vás neskutočnou energiou. Ak nepatríte ku skúseným bežcom, vôbec si z toho nemusíte robiť ťažkú hlavu. Dôležité je začať vhodnou obuvou a pri behu si strážiť frekvenciu tepu. Odporúčame skôr dlhší pomalší beh, približne v takej rýchlosti, aby ste boli schopná bez problémov napríklad prehodiť  s niekým reč. Vtedy viete, že bežíte správnou rýchlosťou. Pri behu naozaj nemáte čo stratiť, obujte tenisky a vydajte sa na spoznávanie okolia. Stačí polhodinka a garantujeme vám, že sa budete cítiť ako znovuzrodená.

Mohlo by vás zaujímať:  Beh vás urobí šťastnou! 

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa @cato_vrouwenraets,

Bicykel

Ďalším účinným, no zároveň veľmi prirodzeným spôsobom ako sa po zime začať hýbať, je bicyklovanie. Vydajte sa s celou rodinou na výlet do prírody na bicykloch a urobte si spoločne aktívny víkend. Bicykel však môžete využívať aj iným spôsobom. Skúste si dať výzvu, že namiesto auta, pôjdete do práce alebo do obchodu či na návštevu na bicykli. Mnohé Európanky tak už dlhodobo fungujú, tak prečo v tomto trende nepokračovať? Urobíte tak dobre nielen svojmu telu, ale zároveň aj životnému prostrediu.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa About Everything (@style_abouteverything),

Outdoor joga

Outdoor joga alebo aj joga vo vonkajšom prostredí je relaxom pre telo, o duši nehovoriac. Ak s jogou vo vonkajšom prostredí máte svoje skúsenosti, viete, že pocit keď na vás počas cvičenia svietia slnečné lúče, je priam zázračný. Cvičiť jogu môžete vo svojej záhrade, blízkom parku, alebo si nájdete skupinové cvičenia jogy, ktoré bývajú v teplejších mesiacoch práve vo verejných priestranstvách. Pre viac tipov, si prečítajte náš článok, kde sme sa outdoor  joge podrobnejšie venovali.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Roxy 🌏 (@roxy_the_traveling_yogi),

Záhradníčenie

AK máte záhradku, zrejme viete, že na jar si vyžaduje množstvo času a energie. Príprava jarnej záhradky je naozaj nevyhnutná a ak chcete počas nasledujúcich mesiacov žať vytúžené ovocie vašej práce, je najvyšší čas začať. Práca okolo domu je pre mnohé dámy akýmsi relaxom, aj napriek tomu si však vyžaduje množstvo vynaloženej energie a tak má v našom rebríčku čestné miesto.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Faidate In Giardino (@faidateingiardino),

Na jar sú dni dlhšie a slnečnejšie, je preto čas zahodiť všetky výhovorky a jednoducho začať. Je len na vás, ktorú z uvedených aktivít si vyberiete, dôležité je naplno si ju užiť. Pretože pohyb nemá byť trápením ale naopak radosťou a príjemným zvykom.