Túžite po zdravých vlasoch? Do jedálnička pridajte tieto potraviny

Túžite po zdravých vlasoch? Do jedálnička pridajte tieto potraviny

dlhé vlasy vďaka správnej výžive

Na to, aby bola vaša koruna krásy skutočne krásna, potrebujete svojim vlasom dopriať tú správnu výživu. Prečítajte si, ktoré potraviny sú na rast, pevnosť a lesk vlasov tie najlepšie.

Najlepšie potraviny pre zdravé vlasy

Vajcia

Základnou zložkou vlasov sú práve bielkoviny, preto je táto látka pre ich zdravú štruktúru nesmierne dôležitá. Vajcia sú jedným z najbohatších prírodných zdrojov bielkovín, preto sú číslom jedna v správnej výžive. Vajcia sú vo všeobecnosti zdravou a dostupnou formou potravín, nielen pre vlasy, ale i celé telo, preto by ste na nich vo svojom jedálničku nemali zabúdať.

vajcia

Špenát

Špenát ľudia zvyčajne milujú alebo nenávidia. Ak patríte k druhej skupine, mali by ste mu dať aspoň šancu. Pre vaše zdravie a krásu je špenát skutočne dôležitý a to najmä vďaka jeho vysokému obsahu železa. Ak má telo nedostatok železa, živiny nie sú dostatočne transportované do vlasových folikulov, čo môže mať za následok oslabené vlasy so sklonom k vypadávaniu. V prípade, že špenát predsa len nie je nič pre vás, siahnuť môžete aj po inej zelenej listovej zelenine.

špenát

Citrusové plody

Ľudské telo potrebuje na absorpciu vyššie spomínaného železa dobre známy vitamín C. Odborníci na výživu odporúčajú za žiadnych okolností nezabúdať na dennú dávku vitamínu C. Najbohatším zdrojom sú citróny, pomaranče alebo iné citrusové ovocie. Vitamín C je navyše potrebný pri tvorbe kolagénu, ktorý vytvára silné kapiláry a vlasom zabezpečuje pravidelné dávkovanie živín a podporu rýchlejšieho rastu.

vitamín C v citrusoch

Orechy a semená

Orechy a semená obsahujú vzácne omega-3 mastné kyseliny, ktoré vyživujú vlasy a prispievajú k ich zhrubnutiu. Najbohatšie zdroje omega-3 mastných kyselín sa nachádzajú v mandliach a vlašských orechoch. Okrem chutných orechov, skúste tiež ľanové semiačka. Zakomponujte ich do raňajkovej cereálnej kaše alebo bieleho jogurtu ako olovrant.  Vášmu telu dodajú zdravé tuky, ktoré podporia lesk a vitalitu vlasov.

zdravá výživa pre vlasy

Celozrnné obilniny

Obilniny nemusia byť len strašiakom. Ak zvolíte namiesto klasických tie celozrnné, vaše zdravie a krásu vlasov dokážu naozaj posilniť. Celozrnné obilniny sú bohaté na železo, zinok a vitamíny B. Biotín, ako jeden z vitamínov B je nazývaný aj vitamínom krásy a to najmä vďaka jeho dôležitej úlohe pri produkcii aminokyselín, ktoré sú pre rast vlasov nevyhnutné.

celozrnné potraviny

Mrkva

Mrkva mnohým evokuje vitamín pre lepší zrak alebo krajšie opálenie vďaka vitamínu D. Látky obsiahnuté v tejto chutnej oranžovej zelenine však podporia aj rast vlasov a zdravú pokožku hlavy. V mrkve nájdete vitamín A, ktorý je potrebný pre rast všetkých buniek a navyše podporuje produkciu prírodného kožného maziva pre zdravú pokožku a korienky vlasov. Doprajte si aspoň dvakrát do týždňa pochúťku vo forme čerstvej mrkvovej šťavy.

mrkva

Avokádo

Avokádo je všestranná potravina, ktorá nielen, že dobre vyzerá a chutí, ale navyše dodá telu potrebné vitamíny. Konkrétne hovoríme o vitamíne E, ktorý zlepšuje krvný obeh a pomáha folikulom účinnejšie pôsobiť na rast vlasov. Rovnako udržiava rovnováhu mastnoty a PH pokožky, ktorá môže po prekročení hranice zablokovať vlasové folikuly a zastaviť rast vlasov. Avokádo je okrem vitamínu E bohaté aj na mononenasýtené mastné kyseliny, ktoré majú pozitívny dopad na celkové zdravie.

vitamín E v avokáde

Nezabúdajte, že váš zovňajšok je len odrazom toho ako sa k svojmu telu správate. U vlasov to platí dvojnásobne, každý vlas pozostáva z buniek, ktoré potrebujú pravidelný prísun živín a minerálov. Doprajte im preto na správnu výživu, ktorá je tou správnou cestou k hustejším a silnejším vlasom.