Zachráni nás wellness? – Omladnut.sk

Zachráni nás wellness?

Moderný životný štýl, množstvo stresu a tlak, ktorý je na nás vyvíjaný nás oberajú o vzácnu energiu. Disharmónia a nepokoj často vyústia do neurotických atakov a zdravotných problémov. Liekom na  všetko sa črtá filozofia wellness. Centrá pre oddych, relax, načerpanie novej energie a zharmonizovanie sa, zachraňujú naše každodenné bytie. O wellnes, jeho tvorbe, zmysle i prístupnosti sme sa porozprávali s konateľom spoločnosti ZION SPA a zároveň projektový manažérom tejto siete Radoslavom Hupkom.

 

Wellnes je odvetvie, ktoré momentálne najviac expanduje a zažíva najväčší boom, čím to podľa vás je?

Myslím, že to je tou rýchlou dobou a hromadením sa stresu najmä vo väčších mestách. Potom človek hľadá nejaké útočisko, kde by to mohol vykompenzovať a nájsť potrebný relax pre dosiahnutie rovnováhy, harmónie. Wellness je na to ideálne, poskytuje rôzne možnosti, či už relax v bazéne, vírivke, fitness, alebo rôzne procedúry pre tvár a telo, masáže, sauny atď. Nie je to len o pasívnom ale aj aktívnom oddychu a ventilovaní nahromadených negatívnych a stresových energií.

Dlho sa tradovalo, že wellness je určený pre majetnejších, ako sa to vyvíja dnes? Nastal posun v chápaní oddychu a regenerácie?

Wellness ako taký je vo svojej podstate určený pre každého, v tomto smere je posun radikálny. Otázka je na akej úrovni, v akých možnostiach, destináciách, hoteloch, aquaparkoch. Každý si musí vybrať ten svoj vyhovujúci model.

Navrhli ste niekoľko výnimočných SPA, ako vzniká oáza relaxu? Čo je dôležité pri jej tvorbe?

Dôležitá je určite samotná filozofia ale aj základné dispozície a možnosti. Základ myšlienky pretvárajú trendy a s tým súvisiaca využiteľnosť jednotlivých segmentov, častí alebo podprevádzok. Je potrebné zvážiť cieľovú skupinu a samozrejme samotné investície. Od toho sa odvíjajú použité materiály, rozsah poskytovaných služieb, prístrojové vybavenie atď.

Spomínali ste trendy, znamená to, že filozofia konkrétneho wellness sa môže meniť?

Skôr je to o rozvoji a rozširovaní ponuky. Nové komplexnejšie spa procedúry, obrovský rozmach spa kozmetiky, rôzne telové a pleťové rituály.

Nie je kontraproduktívne ponúkať obrovské množstvo procedúr, nemá potom klient problém si vybrať?

Práve v segmente, kde ponúkame 40 a viac procedúr je veľmi dôležitý osobný prístup a kontakt personálu so zákazníkom. Každý človek má inú pokožku tela, suchšiu, mastnejšiu, normálnu, môže byť alergický na niektoré zložky produktov. Má nejaké konkrétne požiadavky na procedúru. Veľmi dôležitý je preto pohovor s terapeutistom, veľa nám napovie i vstupný dotazník.  Personál dobre pozná všetky procedúry a dokáže odporučiť klientovi to najvhodnejšie pre neho po všetkých stránkach. Tak aby efekt dol dokonalý.

Aké sú momentálne štandardy vo wellness, čo si mám ako klient všímať aby som vedel, že toto wellness je dobré a toto má nedostatky.

Tajomstvo dobrého wellnes je predovšetkým v rozsahu a komplexnosti služieb a možností.  Dôležitým kritériom je určite aj cenové hľadisko, samotný komfort, podporné služby ako zapožičanie uteráku, prezuviek atď. Každý má nejaké preferencie a hľadá z wellness služieb to, čo mu vyhovuje, napríklad niekto uprednostňuje suchú saunu, niekto infra, niekto privátnejšie prostredie, niekto je naopak rád obklopený ľuďmi. Treba si zadefinovať kritéria, vlastné potreby a podľa toho si vybrať ten správny wellness. Obrovskú úlohu hrá samotný personál, ktorý dotvára celkovú atmosféru od samotného privítania, úsmevu, komunikácie s klientom až po servis.

www.zionspa.sk

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.