Ezoterika: 6 dychových cvičení, ktoré premenia stres na novú energiu – Omladnut.sk

Ezoterika: 6 dychových cvičení, ktoré premenia stres na novú energiu

žena s úsmevom

Spoznajte pozitívne účinky dychových cvičení na zdravie a presvedčte sa o tom, že ezoterika je veda, ktorú sa oplatí bližšie spoznať.

Ezoterika a stres

Čaro tajomnej ezoteriky sme vám spoločne s jej základnými princípmi a metódami na našej stránke už predstavili. Tento krát sa na ezoteriku pozrieme z hľadiska relaxovania a odbúrania stresu, ktorý v tejto hektickej dobe vie potrápiť azda každého. Ak sa na vás povinnosti valia z každej strany a nutne potrebujete aspoň na chvíľu vypnúť, vyskúšajte dychové cvičenia. Takéto pravidelné cvičenie dokáže upokojiť, či naopak dodať príval novej energie, ako i zvrátiť  závažnejšie stavy úzkosti, paniku a zažívacie problémy.  V nasledujúcich riadkoch vám predstavíme niekoľko najúčinnejších dychových cvičení. Ktoré z nich bude pre vás to pravé, zistite najlepšie sami. Nezabúdajte však, že tajomstvom úspechu je správne vykonávaná technika dýchania.

1. Prudký dych

Tento druh dychy je stimulujúci, slúži teda na zvýšenie energetickej úrovne a pozornosti. Keď ho budete praktizovať správne, ucítiť by ste mali pocit sviežosti. Ako na to? Ústa nechajte uvoľnené, ale zavreté a dýchajte a vydychujte výhradne nosom, tak rýchlo ako to dokážete. Ideálne je, ak prudký dych opakujete v troch cykloch nádychov a výdychov za sekundu. Po každom cykle prestaňte a dýchajte normálne. Ak s dychovými cvičeniami len začínate, nemali by ste na začiatku prekročiť dĺžku 15 sekúnd. Postupne môžete čas cvičenia zvýšiť až na jednu minútu.

2. Relaxačný dych

Relaxačné dychové cvičenie môže pomôcť pri znižovaní stresu,  skvalitnení spánku a pri celkovej relaxácii. Posaďte sa na stoličku a vystrite chrbát. Stlačte špičku jazyka proti miestu v ústach za vrchnými prednými zubami a ústami plne vydychujte. Potom ústa zavrite a pomaly vdychujte cez nos, počítajte pritom do štyroch, ďalšie tri sekundy ešte dych zadržte. Opäť pomaly vydýchnite ústami. Celý cyklus opakujte štyrikrát.

3. Počítanie dychu

Táto technika sa často používa práve pri meditácii a môže pomôcť stať sa viac „prítomným“ a odpútať sa od nekonečných myšlienok, ktoré nám putujú hlavou. S rovnou chrbticou a hlavou mierne dopredu sa posaďte na stoličku alebo podlahu. Zavrite oči a zhlboka sa nadýchnite. Dýchajte prirodzene, bez toho, aby ste o tom premýšľali. Počas výdychu však každý výdych počítajte. Keď dosiahnete päť nádychov, začnite znova. Takéto cvičenie by ste mali opakovať približne 10 minút.

Pri dýchaní môže tiež pomôcť správne zvolená ezoterická hudba. V prípade, že nemáte radi úplné ticho, no okolité vplyvy vás  príliš rozrušujú, vyskúšajte výbornú meditačnú hudbu. Nechajte sa unášať jej pokojným rytmom a vychutnajte si svoje dýchanie ešte intenzívnejšie.

4. Striedavý dych

Nielen ezoterika, ale i joga využíva túto techniku relaxácie pomerne často. Na rozdiel od krátkych dychov, striedavý dych umožňuje hlboké dýchanie a je prirodzeným redukčným faktorom stresu. Posaďte sa na miesto, ktoré je tiché a bez akéhokoľvek rozptýlenia a zatvorte oči. Umiestnite pravý palec na pravú nosnú dierku a zapchajte ju. Nadýchnite sa ľavou nosnou dierkou. Zastavte a umiestnite pravý ukazovák na ľavú nosnú dierku. Uvoľnite palec z pravej nosnej dierky a vydýchnite cez ňu. Takýto cyklus opakujte 10 krát.

5. Viloma dych

Táto technika môže byť použitá ako meditácia. So zavretými očami sa posaďte na stoličku alebo na podlahu. Položte jednu ruku na vrch hrudníka a druhú ruku na žalúdok. Pomaly dýchajte, aby sa spodná časť vášho žalúdka naplnila vzduchom. Na sekundu zadržte dych a potom v dýchaní pokračujte, kým sa hrudník nenaplní vzduchom. Opätovne pozastavte a potom plne vydýchnite. Sústreďte sa na to ako sa vzduch pohybuje smerom von z hrudníka a žalúdka. Tento cyklus opakujte trikrát.

6. Dýchanie celým telom

Pri tomto type dýchania budete okrem sústredenia potrebovať tiež dávku predstavivosti. Určite však stojí zato, pretože takéto dýchanie zvyšuje ozdravné procesy v tele ako i pozitívnu energiu. Predstavte si, že počas dýchania dýchate celým telom, teda všetkými pórmi, nie len ústami a nosom. Pri vdychovaní si tiež predstavte pozitívne sily, ktoré sa dychom do vášho tela dostávajú. Potom pomaly vydychujte a naopak, uvedomte si ako vás všetky negatívne sily opúšťajú.

Na dychových cvičeniach je úžasné, že nezaberú veľa času a praktizovať ich môžete bez akýchkoľvek obmedzení. Za vyskúšanie predsa nič nedáte, čo poviete? Určite nám dajte vedieť, či vám takéto dychové cvičenia pomohli a ktorý typ si vás získal najviac.