6 spôsobov, ako počas stresujúceho obdobia ostať v pohode – Omladnut.sk

6 spôsobov, ako počas stresujúceho obdobia ostať v pohode

Stres je negatívny fenomén, s ktorým sa stretáva každý z nás. Podľa odborníčky na psychické zdravie sme pre vás preto zozbierali 6 zaručených rád, ako počas ťažkých dní  ostať v psychickej pohode.

1. Správna výživa

Zdravá životospráva výrazne ovplyvňuje nielen našu vonkajšiu stránku, ale i tú vnútornú a pre psychickú pohodu je preto vyvážené stravovanie viac než dôležité. Správna výživa vášmu telu nielen že dodá energiu, ale udrží v rovnováhe i vašu náladu a zaručí pokojnejší spánok. Najmä počas stresového obdobia, by ste mali dbať na to, čo svojmu telu doprajete. Zabudnite preto na čokoládu a iné „stresové odmeny“ a zvýšte namiesto toho príjem omega 3 mastných kyselín. Výskumy ukázali, že omega 3 tuky udržujú zdravú pokožku, no zároveň znižujú pocity smútku a hladinu depresie.

2. Dostatok vody

Ku vyváženej životospráve neodmysliteľne patrí i dostatočný príjem vody. Keď naše telo bojuje s nedostatkom vody, hladina krvného objemu klesá a naše srdce dostáva poriadne zabrať. Ak sa počas dňa cítite unavená, vedzte, že bez príjmu vody sa únava ešte prehĺbi. Vodu preto pite vždy pravidelne počas celého dňa a vyhýbajte sa pocitu smädu. Vtedy sú totiž už takmer 2% vášho tela dehydrované.

3. Pohyb

Rovnako ako výživa, fyzický pohyb má výraznú vplyv na to, ako sa cítime a ako dokážeme zvládať stres. Pozor si však dajte na extrémne presilenie, či nadmerný výdaj energie. Počas stresujúcich a ťažkých dní vyskúšajte ľahšiu formu cvičenia ako je joga či pilates. Samozrejme ak viete, že poriadne vybitie bateriek vo fitnescentre je to, čo vám pomáha, tak pokojne do toho. Vyvarujte sa však intenzívnemu cvičeniu tesne pred spaním, ktoré by mohlo váš spánok narušiť. Odborníci odporúčajú cvičiť minimálne 4-5 hodín pred spaním.

žena cvičí jogu

4. Kvalitný spánok

To, že je spánok pre ľudské telo nenahraditeľným zdrojom energie určite viete. Pokiaľ však počas stresujúceho obdobia nemôžete z rôznych dôvodov spať zdravých 7-8 hodín denne, vyskúšajte svoj spánok aspoň skvalitniť. Hoci i kratší spánok, vám môže dodať energiu, stačí ak sa budete držať niekoľkých rád. Pred spaním nepite kofeínové nápoje a snažte sa rovnako vyhnúť elektronickým rozptyľovačom. Mobilný telefón si nastavte na nočný režim a ak počas večera musíte pracovať na počítači, snažte sa nerobiť tak vo vašej spálni. Posledným tipom je udržať svoju telesnú teplotu chladnejšiu, aby bol váš spánok ideálny. Večer sa preto vyvarujte pikantným jedlám a namiesto horúceho kúpeľu uprednostnite chladnú sprchu.

5. Podpora okolia

Osloviť rodinu a priateľov počas stresujúceho obdobia nie je hanba, no práve naopak. Niekedy je veľmi dôležité vypočuť si názor nezainteresovanej osoby a pozrieť sa tak na veci z trochu iného uhla. Prítomnosť vašich blízkych vás navyše uistí, že faktory, ktoré vám stres spôsobujú častokrát nie sú tak dôležité, ako sa môže zdať. Je fajn vedieť, že existuje i život mimo udalostí, ktoré vám spôsobujú psychickú nepohodu. Trávte so svojimi priateľmi a rodinou preto čo najviac času a urobte si z toho pravidelný a veľmi príjemný rituál.

priatelia

6. Meditácia

Odborníci na meditačné techniky tvrdia, že len správna meditácia vás zavedie na miesto úplného bytia a uvedomenia si samej seba. A to je to miesto, kde si počas extrémnych stresov v pracovnom i osobnom živote, potrebuje „odskočiť“ každý z nás. Rady ako „zhlboka dýchaj“, v skutočnosti nie sú tak ďaleko od pravdy. Najjednoduchšou technikou na meditáciu pre začiatočníkov je v priebehu šiestich sekúnd zhlboka a pomaly vdýchnuť vzduch nosom a v priebehu ďalších šesť sekúnd vzduch pomaly ústami vydychnúť. Toto jednoduché meditačné cvičenie je výborným tipom, ako sa rýchlo fyzicky upokojiť.

Stres a vyčerpanie patria ku najčastejším faktorom, ktoré trápia modernú spoločnosť. Naučte sa preto so stresom vyrovnať v pokoji a pohode. Veríme, že vám na tejto ceste pomôžu i naše rady. A čo pomáha v boji proti stresu vám?