Ako na správne opaľovanie a ochranu pokožky pred slnkom – Omladnut.sk

Ako na správne opaľovanie a ochranu pokožky pred slnkom

zdravé opaľovanie

Ochrana pokožky je kľúčovým faktorom pri prevencii vzniku rakoviny kože. Pretože je táto otázka stále viac aktuálna a opaľovanie miluje každá z nás, pripravili sme pre vás podrobný zoznam, na čo počas pobytu na slnku nezabudnúť.

Podľa oficiálnych výskumov Nadácie na ochranu pred rakovinou kože, je až 90 percent prípadov nemelanómovej rakoviny kože a asi 86% melanómov kože spojených s vystavením UV žiareniu. Je preto veľmi dôležité dbať na správnu ochranu pred slnkom a zdravé opaľovanie. Všetko, čo by ste o slnku a ochrane pred ním mali mať počas letných dní na zreteli, sme pre vás zhrnuli v nasledujúcom článku.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Wren and Wild (@wrenandwild),

Krém na opaľovanie a jeho význam

Opaľovacie krémy sú produkty, ktoré kombinujú niekoľko zložiek, ktoré pomáhajú zabrániť slnečnému ultrafialovému (UV) žiareniu v kontakte s pokožkou. Ide o dva typy ultrafialového žiarenia, UVA a UVB, ktoré výrazne poškodzujú pokožku a zvyšujú riziko rakoviny kože. Každý krém na opaľovanie sa líši svojou schopnosťou chrániť pred UVA a UVB žiarením.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Kamila (@kamilalibelula),

Čo znamená UVA a UVB?

Ultrafialové (UV) žiarenie je súčasťou elektromagnetického (svetelného) spektra, ktoré dopadá na zem zo slnka. Má vlnové dĺžky kratšie ako viditeľné svetlo, čo ho robí voľným okom neviditeľným. Ultrafialové žiarenie A (UVA) je UV žiarenie s dlhšou vlnou dĺžkou, ktoré spôsobuje trvalé poškodenie kože, starnutie pokožky a môže spôsobiť rakovinu kože. Ultrafialové žiarenie B (UVB) je UV žiarenie s kratšou vlnovou dĺžkou, ktoré spôsobuje popáleniny, poškodenie kože a môže rovnako spôsobiť i rakovinu kože.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Jocelyn Locascio, Aesthetician (@jocelynlocascioskin),

SPF a jeho vplyv na opaľovanie

SPF alebo ochranný faktor proti slnečnému žiareniu, je meradlom schopnosti krému na opaľovanie zabrániť UVB poškodeniu pokožky. Povedzme, že ak vašej nechránenej pokožke trvá približne 20 minút, kým pod vplyvom slnečných lúčov začervenie, použitie prípravku s SPF 15 predĺži túto dobu až 15 –krát.

Aj oči treba chrániť

Oči sú nielen zrkadlom do duše, ale i zhmotnením najdôležitejšie zmyslu, vďaka ktorému môžeme vnímať krásy tohto sveta. Oči a teda i svoj zrak, si preto treba pred slnkom rovnako dôkladne chrániť. Aby ste svoje oči čo najintenzívnejšie ochránili, noste vždy slnečné okuliare, tie by mali  blokovať ideálne 99 až 100 % UVA a UVB lúčov. O tom ako si vybrať tie správne, si môžete prečítať v našom článku. K ochrane očí tiež skvelo pomôže klobúk, ktorý dokáže blokovať až 50% slnečných lúčov. Radou číslo tri, je zdržiavanie sa v tieni, a s opaľovaním to najmä medzi 10:00 – 16:00 hodinou nepreháňať.

Mohlo by sa vám páčiť:   6 tipov na zdravé a krásne opálenie 

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Sun Protection Activewear (@yaffaactivewear),

Niekoľko rád na záver

  • Medzi 10:00 – 16:00 hodinou sa striedavo zdržujte v tieni.
  • Vyhnite sa spáleniu pokožky nadmerným opaľovaním.
  • Vyhnite sa opaľovaniu v soláriu.
  • Noste počas leta klobúk a slnečné okuliare.
  • Počas bežného letného dňa používajte krém na opaľovanie s faktorom 15 a pri dlhšom pobyte na slnku, vodeodolný krém na opaľovanie s ochranným faktorom 30.
  • Krém na opaľovanie aplikujte vždy 30 minút pred pobytom na slnku a jeho aplikáciu opakujte minimálne každé dve hodiny, resp. vždy po kúpaní alebo osušení uterákom.
  • Aspoň raz ročne navštívte v rámci prevencie dermatológa.

Nepopáľte sa na vlastných chybách a vyvarujte sa zbytočným rizikám slnečného žiarenia. Ak si osvojíte základy správnej ochrany pred slnkom, vaša pokožka sa vám v budúcnosti zaručene poďakuje.

Zdroj titulnej fotky: YURI MANEI (Pexels)