Akí sú milionári a čo robia s peniazmi? – Omladnut.sk

Akí sú milionári a čo robia s peniazmi?

Slovenský dolárový milionár má v priemere 45 rokov, hnevá ho korupcia a najviac si cení rodinu.

 

Unikátna štúdia o správaní sa a zámeroch slovenských a českých dolárových milionárov WEALTH REPORT, ktorú prináša J&T banka odhaľuje zaujímavé skutočnosti zo života najmajetnejších ľudí. Zdroj inšpirácie pre populárne seriály, ktoré sledujume so zatajeným dychom však nie je taký okázalý ako sa na prý pohľad zdá. Väčšina dolárových milionárov je totiž konzervatívnych, rozvážnych a rodinne založených.

Priemerný vek dolárového milionára na Slovensku je 45 rokov ( u našich českých susedov je to 47). Ženy tvoria len 10 percent z tejto skupiny. Je majiteľom alebo konateľom firmy (71%) alebo samostatne zárobkovo činnou osobou. Iba 10% je v pozícii zamestnanca.

Medzi dolárovými milionármi sú za značky odzrkadľujúce symbol úspechu považovaní najmä automobilový výrobcovia. Na prvých priečkach sa umiestnili Mercedes (29%), BMW (13%) a do popredia sa tlačí aj Bentley (11%). V Čechách je to na rozdiel od Slovenska Porsche. Zo zdanlivo populárnej a preferovanej oblasti módy nedokázali až 3/4 určiť značku, ktorú by považoval za symbol úspechu. Uznávajú však aj domáce značky, najmä ESET, Kofolu, či Vineu.

Milionárov, ktorých môžeme označiť ako okázalých je presne polovica. Prototypom je 45 ročný muž, ktorý o niečo viac riskuje a trápia ho podmienky na podnikanie, ani táto skupina by však neriskovala všetky svoje prostriedky. Za rizikové považujú dolároví milionári najmä investície do akcií, dlhopisov, zmeniek, obligácii ale i realít. Avšak až 13% z nich považuje za rizikové neinvestovať vôbec. Až 42% Slovenských dolárových milionárov považuje investície do realít za bezpečnú formu investovania. Za bezpečné tiež považujú investovanie do termínovaných vkladov a účtov, dlhopisy, zmenky, obligácie ale i komodity ako zlato, drahé kovy, či drahokamy.

Dolároví milionári takmer všetci prispievajú na charitu, konkrétne 93%. Polovica z nich dokonca pravidelne. Väčšinou podporujú deti v detských domovoch, v SOS zariadeniach a ľudí so zdravotným hendikepom. Zakladajú vlastné nadácie, i keď v porovnaní so svetom je to u nás v menšom rozsahu.

Foto: flickr.com/islamilla
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.