Top 5 cvičení, na ktoré nepotrebujete fitness centrum – Omladnut.sk

Top 5 cvičení, na ktoré nepotrebujete fitness centrum

Nechodíte do fitness klubu, ale chcete cvičiť doma? Cvičenia budú účinné, len ak ich viete robiť správne. Niekoľko jednoduchých cvikov vám pomôže k silnejšiemu telu bez toho, aby ste museli chodiť do fitness centra.

 

Kľuky

Môžete ich robiť takmer všade. Ak sa robia správne, posilňujú energiu, hrudné svaly a tricepsy.

Ako spraviť štandardný kľuk:
Ľahnite si tvárou k zemi s dlaňami na podlahe, asi na šírku ramien od seba. Vytlačte celé telo hore, chrbát a nohy v priamej línii a potom sa spustite k zemi. Ak chcete viac posilniť hrudník, dajte ruky širšie od seba. Ak chcete viac posilniť tricepsy a chrbát, dajte ramená bližšie k sebe.

Používané svaly:

  • Hrudné svaly (pektoral)
  • Triceps (zadná časť horného ramena)

Sklápačky

Toto je ďalšie skvelé cvičenie na doma a tiež ho môžete robiť takmer všade. Je mnoho spôsobov, ako robiť sklápačky. Ja používam štandard.

Ako robiť sklápačky:
Ľahnite si na chrbát, kolená pokrčené a chodidlá na podlahe. Prekrížte ruky cez hrudník a zdvihnite telo hore, snažte sa dotknúť kolien. Môže to namáhať chrbticu, preto ak máte slabý chrbát, bude lepšie sa im vyhnúť.

Používané svaly:

  • Brušné svaly
  • Chrbtové svaly

Skákanie na mieste

Môže to vyzerať trochu bláznivo, ale je to skvelý tréning a používa sa na rozvoj energie a zrýchlenie krvného obehu. Môže to namáhať kolená. Vybuduje to tiež svaly na nohách.

Ako na to:
Doslova skáčte dole ahore a dvíhajte pri tom celé telo aspoň 15 cm nad podlahu.

Používané svaly:

  • Svaly stehna
  • Svaly lýtka

Drepy

Ďalšie jednoduché, ale užitočné cvičenie na stehná a zadok.

Ako na to:
Postavte sa rovno, pokrčte kolená s rukami natiahnutými zarovno s podlahou. Zohýbajte sa, kým nebudú stehná rovnobežné s podlahou.

Používané svaly:

  • Svaly stehna
  • Svaly na zadku

Naťahovanie chrbta

Skúste to, ak máte problémy s chrbticou:

Ako na to:
Ľahnite si tvárou dole, s rukami pri tele. Pomaly zodvihnite hlavu smerom k stropu a pozrite sa čo najďalej. Môžete si to sťažiť tým, že zodvihnete aj nohy a hlavu hore, čo najďalej a vydržíte 5 sekúnd. Potom uvoľnite.

Používané svaly:

  • Brušné svaly
  • Chrbtové svaly

 

ilfoto:flickr.com/mikebaird
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.