Otlaky vám môžu spôsobovať aj bolesti hlavy, či problémy s trávením – Omladnut.sk

Otlaky vám môžu spôsobovať aj bolesti hlavy, či problémy s trávením

Leto je pre naše nohy „sezónou“. Okrem toho, že často chodíme v topánkach naboso, dbáme viac ako v zime na to aby naše nôžky pekne vyzerali. Nosia nás celý život a preto si zaslúžia aspoň v tomto období zvýšenú starostlivosť. Medzi najčastejšie problémy s našimi nohami patria nepríjemné otlaky a potenie. Medicínska pedikérka Anita Nopp vám ponúka užitočné rady ako si udržať nohy krásne a zdravé.

 

„Na problém tvorby otlakov ako aj samotného potenia nôh je potrebné sa pozerať zo širšej perspektívy, pretože všetko so všetkým súvisí. Aj banálny otlak môže spôsobovať napr. bolenie hlavy alebo zlé trávenie, pretože tlakom sa prestimuluje reflexná plôška daného orgánu. Otlaky nie sú len estetický, ale v prvom rade zdravotný problém, ktorý vyžaduje zásah odborníka.

Pri už existujúcich otlakoch je veľmi dôležité v prvom rade zistiť príčinu ich vzniku a  následne zvoliť spôsob ich odstránenia či ošetrenia. Koža plní v prvom rade ochrannú funkciu. Na chodidle chráni všetky podkožné tkanivá a kosti. Otlaky sa vytvoria preto, lebo na tých miestach kde došľapujeme sa sústredí váha nášho tela a náš organizmus sa bráni tým, že na tomto mieste vytvorí otlak.  Ak tento otlak odstránime nadmerne a neodstránime príčinu jeho vzniku (napr. nezačneme nosiť ortopedické vložky, ktoré rozložia rovnomerne váhu tela na celé naše chodidlo, alebo nezvolíme vhodnú obuv), koža nám bude nadmerne hrubnúť. Preto je dôležité vždy navštíviť odborníka, aby nám v odstránení takýchto otlakov pomohol, resp. zistil príčinu ich vzniku.“

Veľa ľudí trápi nadmerné potenie nôh, čo s tým?

Anita Nopp vysvetľuje: „Potivá noha môže mať mnoho príčin. Najčastejšie ide o nadmernú psychickú záťaž, nevhodnú obuv, zlú životosprávu, nedostatok hygienických návykov, alebo to môže byť napr. genetická predispozícia. Nakoľko potivá noha je náchylnejšia na mykotické ochorenia, je veľmi dôležité snažiť sa udržať ju v suchu a dbať na každodennú dôkladnú hygienu.“

Dbajte na nasledovné veci:

1. Každý večer pred spaním si nohy, priehlavok aj medziprstie dôkladne očistite kefkou a mydlom, následne oplachujte teplou vodou. Krúživé pohyby kefkou zvýšia prekrvovanie  chodidiel, ktoré budú takto pripravené na nočný oddych a regeneráciu. Pri nadmerne potivej nohe môžete vyskúšať striedavú sprchu: teplá a studená voda.

2. Nohy si vždy dôkladne osušíme – hlavne v medziprstí. Vlhké a teplé prostredie dopomáha k rozšíreniu dermatomykóz!!!

3. Po kúpeli môžeme použiť krém alebo penu podľa typu chodidla. Pri potivých nohách s obsahom mentolu, kamiliek, pri suchých nohách s obsahom urey.

4. Cez deň používajte púdre a spraye, ktoré zamedzujú potivosti nôh. Budete sa cítiť svieži a noha bude chránená.

5. Pri návšteve kúpaliska alebo relaxačných centier používajte dezinfekčné spreje s prostiplesňovým účinkom.

6. Voľte kvalitnú, priedušnú obuv  z prírodných materiálov, ktorá zodpovedá  veľkosti Vašej nohy. Správna obuv je tá, ktorá nikde netlačí a vieme v nej pohnúť všetkými piatimi prstami. K otestovaniu či vaša obuv spĺňa tieto kritériá môžete použiť starý trik vložením vystrihnutého otlačku vašej šlapy z kartónu do topánky. Tam kde sa papier ohne, topánka bude tlačiť. Topánky sa snažte nosiť obdeň, aby boli vždy dôkladne vysušené.

7. Nenoste silonky ani žiadne syntetické odevy. Na rozdiel od bavlny, tieto neodvedú vlhkosť z pokožky a tým ostáva vlhké práve naše chodidlo. Vlhké odieranie pokožky v topánke zvyšuje tvorbu pľuzgierov a otlakov, dokonca v niektorých prípadoch vlhkosť prispeje až k počiatkom zarastaniu nechtov.

8. Olupovanie kože, začervenanie, zbelenie nie je zdravé ani prirodzené, v mnohých prípadoch môže ísť aj plesňové alebo bakteriálne ochorenie kože,  takže je indikovaná návšteva u dermatológa.

www.ulk.sk

foto: flickr.com/aussiegall a ULK
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.