Jednoduché triky ako zvládnuť "kancelársku migrénu" – Omladnut.sk

Jednoduché triky ako zvládnuť \”kancelársku migrénu\”

Nekonečné sedenie pri počítači neprospieva našim očiam ani chrbtu. Časom sa zosúvame zo stoličky, prihrbujeme a v kŕčovitej pozícií trávime nekonečný čas. „Odmenou“ nám je stuhnutý krk, šija, suché oči a bolesť hlavy a chrbta. Ak k tomu pridáme pretlak povinností a nesplnených úloh v hlave, nemať migrénu by bolo zázrakom. Riešenie je však jednoduché – pár minút jednoduchých cvikov s vami urobí zázraky.

Pri stole

Urobte si pár minútovú prestávku a precvičte si krk a chrbát jednoduchými cvikmi. Ak k tomu pridáte pár minút na čerstvom vzduchu, budete sa cítiť neporovnateľne lepšie.

  • Posaďte sa vzpriamene, nohy si voľne položte na šírku bokov celou plochou chodidiel na zem. Zhlboka sa nadýchnite a predstavte si ako sa vaša chrbtica vyťahuje smerom nahor a pozrite sa na strop, pritiahnite k sebe lopatky. Vydýchnite, uvoľnite ramená, zrhbte chrbát. Môžete opakovať s obmenou, že sa nepozriete na strop ale cez rameno. Striedajte.
  • Pri ďalšom cviku seďte vzpriamene s nohami na zemi, voľne spustite ruky k podlahe. S nádychom zodvihnite ruky rovno pred seba a pri výdychu krúžte ramenami.
  • Veľmi účinné a jednoduché je krúženie hlavou do jednej a do druhej strany.

Pozor na oči

Sú hygienické zásady, ktoré by mal človek pri práci s počítačom dodržiavať. MUDr. Radovan Piovarči z očnej kliniky NeoVízia vysvetľuje: „V súčasnosti už nehrozí problém žiarenia z obrazovky, ktorí poškodzoval oči. LCD monitory alebo plazma obrazovky nemajú také vyžarovanie, ktoré by jednoznačne spôsobovalo nejaký problém. Je to opäť otázka práce nablízko. Odporúčam robiť si pravidelné prestávky minimálne každú pol hodinu na 10 až 15 minút. Očné svaly uvoľníte tak, že budete pozerať mimo počítača, najlepšie do diaľky. Akákoľvek sústredená práca totiž znižuje reflex žmurkania a spôsobuje mierne vysušovanie povrchu oka. Následne je podráždené, páli, svrbí a vy pociťujete únavu.“

Pri práci s počítačom treba dodržiavať tieto zásady:

  • Vzdialenosť od obrazovky minimálne 70 cm
  • Obrazovka by mala byť vo výške očí, alebo mierne pod, svetlo z obrazovky by nemalo byť jediným svetlom v miestnosti.
  • 10-15 minútové prestávky každú pol hodinu. Počas prestávky pozerať mimo počítača, najlepšie do diaľky.
  • ak je nevyhnutné pracovať dlhšie s PC, pri pocite podráždenia očí alebo únavy použiť umelé slzy (dajú sa kúpiť v lekárni).

Foto: flickr.com/SashaW
No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.