Nezaťažujte zbytočne telo. Neskôr sa vám odvďačí! – Omladnut.sk

Nezaťažujte zbytočne telo. Neskôr sa vám odvďačí!

Predvianočný a koncoročný čas sú plné zhonu. Necháme sa pohltiť stresom už v novembri a s pribúdajúcimi dňami sa k tomu pridáva aj panika. Panika z Vianoc, príprav, nákupov, darčekov, balenia krabíc a k tomu treba zariadiť veľa vecí, pretože tesne po Vianociach nás čaká Silvester a Nový rok. Vo firmách sa často nepracuje a vy sa bojíte, ako to všetko postíhate. V prvom rade si treba naordinovať plánovanie. Každý rok predsa prichádza to isté. Poradíme vám, ako na to tak, aby ste nezaťažili svoje telo viac, ako treba. A neskôr pozbierate ovocie.

Dobrá organizácia je základ všetkého

Mnoho ľudí v dnešnej dobe nezvláda plánovať a pozerať sa ďalej, ako sa horizont jedného týždňa. Preto sa stáva, že máme pocit, že nám všetko padá na hlavu a nič sa nedá stihnúť. A samozrejme, že sme na všetko samé. Pritom stačí len správne a všas naplánovať aktivity. Odborníci odporúčajú rozpísať si nutné činnosti a vytvoriť tak časovú os. Rozdeľte si krátkodobé a dlhodobé činnosti tak, aby ste vedeli, že to učrite stihnete. A nebojte sa prehodiť povinnosti aj na manžela či dospievajúce deti. Nie ste predsa otrok domácnosti. S takýmto prístupom sa nestane, že vám k pečeniu chýba vanilkový cukor, alebo že nemáte darček pre babičku.

Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že harmonogram prospieva len času. Opak je však pravdou. Prospieva aj nášmu zdraviu, pretože aktívne znižujete stres, ktorý inak zle dopadá na naše telesné pochody. Je totiž dodázané, že stres má vplyv na priberanie najmä v brušných patriách. A to okolo Vianoc nie je ani náhodou dobrá správa. Navyše, výsledkom stresu je podráždenie, ktoré následne kazí harmóniu a domácu pohodu.

Poskladajte si jedlo neškodne

Aj vy sa pýtate, prečo by ste sa nemali v tomto období poriadne najesť? Áno, nič nie je zakázané, no ak priveľmi zaťažíte svoje telo, začne kričať na poplach a o žlčníkový záchvať nikto z nás nestojí. Ak chcete pozbierať aj po sviatkoch ovocie zdravého tela, nezabudnite si dopriať všetko s mierou a nevynechajte ovocie a zeleninu. Aj jednotlivé dobroty potrebujú svoj čas, aby sa vo vašom tele uskladnili tak, ako treba. Skúste si napríklad s rodinou vybehnúť na prechádzku do mesta či po dedine, alebo si zahrajte príjemnú spoločenskú hru. Zabavíte sa, telo si oddýchne, vytrávi a potom si môžte dať opäť kúsok sviatočnej dobroty. Sviatky predsa nie sú len o sedení pred televízorom. Najvhodnejšie je dodržiavať 5 až 6 menších porcií jedla počas dňa. Ak ste milovníci sladkého, doprajte si ho ešte doobeda, alebo v skorom popoludní. Večer si vyberte ľahšie a menej sladké jedlá, aby telo zvládlo spracovať všetky ingrediencie. A hlavne nezabudnite, že večera by mala byť polovičná oproti obedu!

Jednou z najdôležitejších zásad správneho stravovania a nepreťažovania organizmu je pitný režim. Teda nie iba v lete, ale aj v zime potrebuje telo  tie správne tekutiny. Aj keď je vonku zima a mohlo by sa zdať, že znesiete viac, najideálnejšie sú nesladené nápoje, zelené čaje či minerálky. Samozrejme, s mierou si pokojne môžete dopriať s priateľmi pohár dobrého vína či šálku voňavej kávy. Z alkoholu sa priberá rovnako ako zo zlého stravovania, takže by ste to nemali preháňať. K tomu druhému, ku káve, môžete pristúpiť tiež zodpovednejšie a dopriať si ľahšiu variantu, ktorá ale neuberie na chuti. Takzvanú zelenú kávu s prichuťou vanilky, kokosu či škorice. Nakoniec, dobré vanilkové rohlíčky patria k tradičným koláčikom a v kombinácii so zelenou kávou budú ešte lepšie. Zdravú kávu kúpite na arun.sk

Il.foto: Photl.com

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.