5 rád ako sa vyhnúť prechladnutiu – Omladnut.sk

5 rád ako sa vyhnúť prechladnutiu

Nepríjemný pocit upchatého nosa pri prechladnutí sa po tieto dni vkráda do nášho života stále častejšie. Dokáže otráviť nielen dospelých. Oveľa horšia je nádcha u detí do jedného roka, ktoré dýchajú iba a hlavne nosom. Pokiaľ je upchatý, sú obmedzené a narušené bežné aktivity ako kŕmenie či spánok. Vytratí sa pocit celkovej pohody bábätka i rodičov.

Ako stráviť sychravú jeseň s najmenšími v pohode? Začnite od seba. Prevencia imunity a zdravé návyky rodičov dajú najlepší základ pre silnú imunitu detí.

1. Pohyb je základ

Nech vás ani jeseň a sychravé počasie neodradí od pohybu. Beh, či dlhé prechádzky, aj s deťmi, na čerstvom vzduchu majú pre imunitu veľký význam. Hlavne si vyberte typ pohybu, ktorý vás naozaj teší. Je to polovica úspechu.

2. Mierne otužovanie.

Hovoríte, že ráno vás do studenej sprchy nikto nedostane a večer už vôbec nie? Choďte na to pozvoľna. Vodu ochladzujte postupne. Pri sprchovaní postupujte od končatín k „stredu“ tela. Napriek tomu sa vám to zdá byť príliš? Skúste saunu. Vyhrejete sa a následne ľahšie zvládnete ochladzovací kúpeľ. Prax robí majstra. Zaraďte si saunovanie do svojich pravidelných aktivít.

3. Vitamíny pre imunitu

Strava bohatá na vitamíny. Vitamín C nám dopraje čaj z drvených šípok. Jeseň bohatá na jablká ponúka toto fantastické ovocie, ktoré však nie je jediné. Kým je možnosť, pochutnávajte si na lokálnych plodoch, ich vitamíny budú najzachovalejšie. Ak treba niektoré vitamíny doplniť výživovými doplnkami, siahnite po tých, ktoré majú prírodnú bázu a sú vo forme, ktorú organizmus ľahšie vstrebe. Tak Vám budú užitočné.

Dobrým príkladom môžu byť prípravky MultiIMUN SIRUP a MultilMUN ACUTE. Obsahujú nukleotidy, betaglukány, získané z hlivy ustricovej a vitamín C, vhodný na povzbudenie a podporu imunity. Tak sirup ako i pastilky multiIMUN sú vhodné aj pre tehotné a dojčiace ženy.

4. Kvalitný spánok a dobrá nálada

Únava a nálada pod psa sa na zdraví podpíšu tým najhorším spôsobom. Odolávať vírusom, keď ste jednoducho unavení je priam nemožné. Dopriať si kvalitný a dostatočne dlhý spánok pri malých deťoch môže byť misia priam nemožná. Nedopriali vám spánok v noci, spite spolu s nimi cez deň. Uvidíte že budete mať lepšiu náladu a ani porozhadzované hračky nebudú až tak vadiť.

5. Na pitný režim nezabúdajte ani v zime

Na pitný režim netreba zabúdať ani v zime. Telo tiež potrebujete hydratovať a zvabovť toxínov. Najideálnejším sú čerstvé zeleninové či ovocné šťavy alebo čaje. Zelený pôsobí ako antioxidant, žuhľavový prečistí organizmus. Teplý účinok čajov, navyše, bráni nadmernému rozmnožovaniu mikróbov. Ak hrdlo bolí, pomôže kloktať vlažnú vodu so soľou. Soli obsiahnuté v zdravotníckych pomôckach na báze morskej soli majú rôznu koncentráciu, ktorá im dáva špecifický účinok. PHYSIOMER Baby hypertonický má koncentráciu solí vyššiu (22g soli/l), ako je v bunkách organizmu. Znižuje tak prekrvenie a opuch nosnej sliznice tým, že odvádza nadbytočnú tekutinu. Uvoľní tak upchatý noštek a prináša rýchlu úľavu. V ponuke je tiež izotonická varianta prípravku (9 g soli/l). Izotonický roztok má rovnakú koncentráciu soli ako bunky ľudského tela. Čistí nosné dutiny, odstraňuje nadbytočné množstvo hlienu, mierni príznaky ochorenia horných dýchacích ciest a súčasne je prevenciou zápalu stredného ucha. Physiomer Baby zmierňuje tiež pocit suchej sliznice a urýchľuje jej regeneráciu. Vaše bábätko tak netrápi upchatý noštek a môže nielen voľne dýchať ale aj spokojne papať a búvať.

Foto: Photl.com a archiv

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.