Gumy na cvičenie: Aké sú ich výhody? – Omladnut.sk

Gumy na cvičenie: Aké sú ich výhody?

Gumy na cvičenie predstavujú jeden z finančne nenáročných, no pritom praktických a kvalitných pomocníkov. Poskytujú skvelé účinky, nájdete ich vo viacerých prevedeniach a existuje desiatka cvikov, ktoré s nimi môžete cvičiť. Premýšľate, že by ste si nejaké zakúpili aj vy? V tom prípade si prečítajte, čo všetko vám poskytnú a prečo by vám nemali chýbať.

Viacero typov

Ako sme už naznačili, na trhu nájdete viacero typov gúm na cvičenie. Spravidla sa delia na tri základné kategórie a to:

  • gumy na posilňovanie
  • gumy s úchopom
  • expandéry

Ako už z názvu vyplýva, gumy na posilňovanie sú určené na posilnenie tela a budovanie svalovej hmoty. Dokážu veľmi efektívne nahradiť klasické činky.

Sú praktické a dajú sa využívať na desiatky spôsobov.

Gumy s úchopom majú špeciálny úchop, za ktorý ich môžete chytiť. Vďaka tomu je cvičenie jednoduchšie a praktickejšie.

A poslednou možnosťou sú expandéry, ktoré majú na koncoch dve držadlá. Medzi nimi sú pružiny alebo gumy, ktoré si môžete prispôsobovať.

Pri jednotlivých cvikoch sa vám nevyšmykujú z rúk.

Okrem tohto rozdelenia sa gumy delia ešte podľa farby. Tie sa odlišujú v závislosti od obchodov, kde ich kupujete. Spravidla však platí:

  • ružová je najslabšia
  • sivá je stredne silná
  • čierna najsilnejšia

Pri nakupovaní je však dobré pozrieť sa na to, ako ich má označené daná značka a akú majú hodnotu odporu.

Gumy na cvičenie tak predstavujú skvelého pomocníka, ktorý vás zachráni v situáciách, keď niekam cestujete a nemôžete si so sebou vziať činky.

Prípadne vtedy, ak pravidelne cvičíte vo fitness centre, no niekedy si chcete dať do tela aj doma, kde závažia nemáte.

Desiatky rôznych cvikov

Cviky s gumami sú jednoduché na predvádzanie a dokáže ich urobiť aj začiatočník. Ich výhodou je najmä to, že si ich môžete prispôsobiť podľa vašich preferencií.

Čo to znamená?

Niektoré gumy sú tuhšie a cvičí sa s nimi ťažko. Iné sú mäkšie a jednotlivé pohyby nie sú tak náročné.

Čím je však guma tuhšia, tým väčší odpor dokáže urobiť a tým lepšie precvičí jednotlivé partie.

Pri nakupovaní je dobré siahnuť po viacerých typoch. Pri cvičení ich môžete meniť v závislosti od toho, čo budete robiť.

expander s úchopom
Zdroj: depositphotos

Jednoduché používanie

Používanie gúm na cvičenie je jednoduché a vhodné pre úplne každého. To, akú gumu potrebujete a ako ju zakomponujete do svojej rutiny závisí od toho, akú partiu precvičujete.

Napríklad, pri drepoch je dobré zvoliť kratšiu gumu, ktorú si dáte do približne strednej časti stehien, prípadne nižšie. Následne sa rozkročte a robte drepy.

Rovnako je to aj pri cviku, kedy stojíte a nohy zdvíhate doprava a doľava.

Dlhšiu gumu budete potrebovať pri precvičovaní vrchnej časti tela. Vhodná je napríklad na ruky.

Stačí sa postaviť a gumu pristúpiť nohami. Následne ju rukami chyťte a ťahajte smerom hore.

Druhou možnosťou je sadnúť si na zem a nohy jemne pokrčiť. Gumu zaprite o chodidlá, chyťte ju oboma rukami a ťahajte smerom k telu.

Možností je veľké množstvo. Ak nemáte dosť inšpirácie, stačí si pozrieť sociálne siete alebo Youtube.

Aké sú ich ďalšie výhody?

K ďalším výhodám gúm na cvičenie sa radia:

  • ľahko sa skladujú
  • sú vhodné pre začiatočníkov aj pokročilých
  • nájdete ich za omnoho nižšiu cenu ako klasické činky a závažia
  • existujú desiatky cvikov, ktoré s nimi môžete robiť
  • dokážete si pomocou nich vytvarovať postavu

Zhrnutie

Gumy na cvičenie sú určené pre každého, kto si chce vytvarovať postavu, no nemá doma činky, prípadne si chce svoju bežnú rutinu trochu ozvláštniť. S gumami môžete cvičiť desiatky cvikov ako na vrchnú, tak aj na spodnú časť tela. Vyskúšajte aspoň jednu aj vy a uvidíte, že nebudete ľutovať.

 

Zdroje informácií:

https://www.livestrong.com/article/153462-what-muscles-do-i-build-when-i-use-a-spring-chest-expander/

https://www.verywellfit.com/superbands-using-resistance-bands-for-strength-gains-4158169

https://www.fitland.sk/gumovy-expander/

 

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.