Vďaka týmto 7 návykom si zvýšite sebavedomie - Omladnut.sk

Vďaka týmto 7 návykom si zvýšite sebavedomie

sebavedomie žien

Týchto sedem veľmi jednoduchých rád vám pomôže vytvoriť si postoj, vďaka ktorému budete sebavedomejšia. Ani jeden z nich nezaberie veľa času – pritom prinesú veľa úspechov!

1. Koniec porovnávaniu

Porovnávanie sa s inými vás oberie o veľmi veľa energie a úplne zbytočne! Skúste miesto toho pracovať na zlepšovaní seba samej a venovať svoj voľný čas rozvíjaniu vašich schopností alebo osvojovaniu si nových zručností.

Uvidíte, že nebudete mať čas na porovnávanie sa s inými. Namiesto toho budete hľadať spôsoby, ako si danú zručnosť osvojiť po svojom, a obdivovaná osoba sa stane kolegom raz-dva! Vďaka tomu, že sa v danej oblasti zlepšíte vám vzrastie aj sebavedomie.

2. Nie!

Pretvarovať sa neoplatí. Napokon to pozvanie, ktoré ste prijali, aj tak oľutujete a pridelenú úlohu nestihnete či strávite hodiny vymýšľaním, ako sa z nejakej povinnosti vyhovoriť. Povedať nie je jednoduchšie, než sa zdá.

Ak sa vám do toho nechce, povedzte nie. Jednoducho, bez okolkov či vysvetľovania. Je to v poriadku. A je to veľmi povzbudzujúce. Vaše sebavedomie vzrastie zakaždým, keď sa odvážite nasledovať svoje inštinkty!

NÁŠ TIP: Zvažujete podnikanie? Je možné, že narazíte na tieto prekážky

3. Sebavedomý postoj

Možno ste už počuli vetu Fake it until you make it. (Tvárte sa, že to dokážete, až kým sa to naozaj nestane). Platí to aj v prípade sebavedomia. Vystrite sa, hlavu hore, a nezabudnite, že s úsmevom a priamym pohľadom vyzeráte nezastaviteľne. Až tomu uveríte, aj sa takou stanete. 

To, ako sa v našom tele cítime, navonok aj vyžarujeme. Ak budete sedieť vzpriamene, budete pôsobiť sebavedome. Okrem toho to bude vplývať aj na vás, pretože postoj tela môže priamo ovplyvniť aj naše pocity, tie dva sú častokrát v súzvuku. Vaše sebavedomie stúpne aj pomocou zmeny držania tela!

úsmev vám tiež dodá sebavedomie

4. Cvičenie vám dodá dostatok energie

Toto je veľmi jednoduché a pritom tak mocné. Pravidelné cvičenie vám dodá dostatok energie na každý deň, budete sa cítiť zdravšia, silnejšia a v konečnom dôsledku krajšia. Nemusí to pritom byť nič náročné, dôležité je cvičiť pre seba, a nie pre iných.

NÁŠ TIP: Rozmýšľate nad vhodnou formou cvičenia? Prečítajte si o benefitoch, ktoré vám môže priniesť joga!

5. Úsmev

Nie nadarmo sa o úsmeve toho už naspievalo a napísalo veľa. Úsmevom potešíte neznámych okoloidúcich a rozžiarite im deň. Vedeli ste však, že úsmev vám môže zvýšiť sebavedomie?

Skúste si dať predsavzatie na jeden týždeň, počas ktorého sa budete na neznámych usmievať – na ulici, v dopravných prostriedkoch alebo v kaviarni, všade, kde ste. Nadviažte očný kontakt – len na sekundu – a usmejte sa. Takmer všetci vám úsmev vrátia. A práve v tom je tá moc úsmevu. Nič nestojí a veľa prináša. V tomto prípade to bude aj sebavedomie. Veď ak ste si už získali úsmev, dokážete čokoľvek!

sebavedomá žena

6. Ciele na každý deň

Rozdeľte si veľké ciele v živote na menšie, dosiahnuteľné a merateľné ciele. Tie si pravidelne zapisujte a potom si nezabudnite zapísať aj úspechy. Nielenže budete produktívnejšia, tiež sa vám navýši sebavedomie. Sebavedomie totižto tkvie v tom, že poznáme, v čom sme dobré, pracujeme na tom a vieme spätne povedať, v čom sme uspeli.

7. Vyskúšajte niečo nové

Zóna komfortu určite nie je miestom pre sebavedomú ženu. Veľké zmeny vo vašom živote nastanú, až keď sa z nej rozhodnete vystúpiť. Každým ďalším krokom vpred bude narastať aj vaše sebavedomie. Vyskúšajte si prečítať náročnú knihu alebo urobte niečo, čoho sa obávate. Či už je to cestovanie osamote alebo túžba venovať sa hobby, ktoré vás síce láka ale bojíte sa začať. Čokoľvek za vašimi hranicami pohodlia vás posunie vpred a zvýši vaše sebavedomie.

Ktorý z týchto siedmich tipov vám príde najzaujímavejší? Vyskúšali ste už niektorý z nich? Zanechajte komentár a povzbuďte ďalšie čitateľky svojím príbehom!