Jogou ku kvalitnému životu | MatraceTropico.sk

Vplyv jogy na vaše zdravie

yoga

V dnešnej uponáhľanej a prepracovanej dobe je veľmi dôležité nájsť si čas na odreagovanie a odpočinok. Ak sa stále motáte medzi pracovnými projektmi a voľný čas si podľa svojho presvedčenia nemôžete dovoliť, zastavte. Aspoň na 20 minút denne.

Hovoríte si, ako si za 20 minút dokážete fyzicky aj mentálne odpočinúť? Jednoducho, pomôže vám joga. S pomocou pár jednoduchých cvikov pretiahnete telo, len tak si chvíľu podýchate a môžete sa opäť vrátiť k práci. Pre vaše telo to bude mať veľa priaznivých účinkov. Čítajte ďalej a zistite akých.

Krátke zoznámenie s jogou

Joga je prastarý systém cvičení tela i ducha, ktorý sa do sveta rozšíril z Východu. Jej popularita rastie, pre mnohých sa stala novým životným štýlom, v rade fitness centier vyučujú aspoň jeden štýl jogového cvičenia. Na uponáhľanom západe holdujeme predovšetkým dynamickým cvičeniam, ako je napríklad powerjoga.

Pôvodným odkazom indickej filozofie jogy však bola snaha o harmonizáciu ducha i tela, o osvojenie vedomej dýchacej techniky v prepojení s pomalým a efektívnym vykonávaním asán (jogových pozícií). Pomocou jogy sa máme naučiť dosiahnuť hlbšieho stavu meditácie, naučiť sa pracovať s vedomím a neradovať sa iba z blahodárnych fyzických efektov.

Praxou sa ponoríte hlbšie do svojho vnútra a objavíte mnoho ďalších aspektov a rovín, ktoré v sebe joga ukrýva. Obrňte sa trpezlivosťou a nežiadajte zázraky ihneď. Všetko má svoj čas a ani u jogovania to nie je inak. 🙂

joga1-00109

Priaznivé účinky jogy

Joga má okrem harmonizácie nášho fyzického a duchovného celku pozitívny vplyv na:

  • Imunitu. Účinok praktizovania jogy je okamžitý. Ihneď po cvičení sa niekoľkonásobne zmení expresia génov v bunkách imunitného systému a dochádza k jeho výraznému zlepšeniu.
  • Zdravotné problémy.S pomocou jogy sa zbavíte určitých fyzických problémov ako napr. vysokého krvného tlaku. Znížite riziko kardiovaskulárnych a ďalších závažných ochorení spájaných so stresom. Pomôže vám s detoxikáciou organizmu. Zlepšíte svoje dýchacie návyky, doprajete si teda viac kyslíka, teda aj viac energie.
  • Chudnutie. Joga sa ponúka tiež ako vhodné riešenie pri boji s nadváhou. Mnoho cvikov sa vykonáva dynamicky a efektívne priamo na účel redukcie kilogramov. Vhodnou jogou je pre tieto účely rytmická powerjoga. Ak ste ale jogoví začiatočníci, odporúčame začať jemnejším štýlom (napríklad Hathajoga) a pozvoľna sa k powerjoge prepracovať.

jóga-67828

  • Spevnenie tela. Túžite mať zadoček pevný ako skala? 🙂 Joga ponúka skvelý a efektívny spôsob, ako docieliť krásnej postavy. Kombinácia pomalých asán (pozícií) a zahrievacieho cvičenia pomohla spevniť telo rade ľudí.  
  • Odpočinok. Pravidelným a správnym vykonávaním jogy sa naučíte okrem iného aj hlbokú meditáciu. Naučíte sa potlačiť iné myšlienky a len tak byť v prítomnosti. Meditovanie vám pomôže s psychickými problémami, úzkosťou a depresiou.
  • Spánok. Správnou a vedomou dýchacou technikou a vykonávaním asán stimulujete mozog a celý nervový systém. Dochádza tak k výraznému prekrveniu spánkového centra v mozgu a zlepšeniu kvality spánku! Hovorí sa, že jedna minúta jogy = potreba o jednu minútu kratšieho spánku.