Dostaňte sa na leto do formy aj bez fitka: Účinné tipy na chudnutie

Dostaňte sa na leto do formy aj bez fitka: Účinné tipy na chudnutie

žena sa dostala na leto do formy

Prázdninové obdobie sa nezastaviteľne blíži a so stúpajúcimi teplotami si čoraz viac uvedomujeme vlastnú nespokojnosť s našim telom.

Nie vždy je to len o výzore – ide aj o životnú rovnováhu a zdravý postoj k vlastnému telu. Telo predsa máme len jedno. V článku vám teda poradíme, ako sa dostať na leto do formy, všetky tieto rady však môžete aplikovať celý rok. Vďaka tomu bude vaše telo silné, zdravé a krásne.

Chcem sa dostať na leto do formy

Leto sa zdá byť akýmsi míľnikom pokiaľ ide o zmeny v životnom štýle, podobne ako nový rok či svadba. Chceme sa cítiť a vyzerať čo najlepšie, avšak tento cieľ si častokrát spájame s konkrétnym dátumom. Namiesto tohto prístupu by sme si z úcty k vlastným telám mali osvojiť láskavý pohľad na seba samé počas celého roka. To, čo zjeme ako aj to, čo s našim telom robíme počas celého roka, na tom záleží.

V tomto článku sa budeme výhradne venovať fyzickej aktivite, náš magazín je však plný inšpiratívnych článkov pre aktívny a vyvážený životný štýl. V prvom rade si však definujte sama pre seba: čo pre vás znamená byť „fit“? Do akej formy sa chcete na leto dostať?

Máte svoju odpoveď? Či už je to konkrétny počet kilgoramov či centimetrov, ktorých sa chcete zbaviť, alebo zdravý návyk, ktorý si chcete osvojiť, tieto fyzické aktivity sa nepochybne do tohto plánu zídu.

Joga a cvičenie doma

Nepotrebujete ani platiť za permanentku, ani sa trápiť tým, čo si o vás myslia iný vo fitku. (Hoci, úprimne povedané, nikto v skutočnosti iných cvičiacich nerieši.) Môžete predsa cvičiť aj u vás doma. Stačí vám karimatka (či uterák, či koberec alebo čistá podlaha) a trochu času a odhodlania. Pri mnohých cvikoch viete využiť vlastnú váhu a vôbec nepotrebujete žiadne pomôcky. 

Okrem toho môžete doma vyskúšať aj jogu, ktorá má množstvo benefitov. Jedným z nich je aj pomoc pri chudnutí a zlepšovaní kondície a rovnováhy.

NÁŠ TIP: Vynikajúce šaláty, ktoré sú zdravé, chutné a jednoduché na prípravu

Najmä počas jarných a letných mesiacov si už konečne môžeme dovoliť cvičiť aj na čerstvom vzduchu. Prečo to teda nevyužiť? Slnko, čerstvý vzduch a príjemné teploty vás nakopnú ešte viac a ľahšie tak načerpáte niekedy stagnujúcu motiváciu do cvičenia.

Môžete zájsť do najbližšieho workout parku, vyjsť si do záhrady alebo jednoducho využiť to, čo už máte k dispozícii. Napríklad schody pred vašim domom – ako aj táto slečna nižšie.

Video – workout na schodoch pred domom

Pohyb v prírode

Okrem klasického cvičenia alebo jogy vám pomôže dostať sa na leto do formy aj obyčajná prechádzka či turistika. Jednoducho povedané, malé zmeny, vďaka ktorým sa začnete viac hýbať. Okrem príjemnej prechádzky po parku si môžete užiť aj výhľad z hôr alebo kopcov vo vašom okolí. Ďalšie jednoduché tipy, ako sa dostať do formy na leto, sú:

  • chodiť do práce pešo (ak je to možné, inak staviť na bicykel)
  • nepoužívať výťahy (vôbec)
  • začať so strečingom každé ráno
  • piť vodu s citrónom každé ráno

Hľadáte ďalšie tipy? Chudnutie nie je len sezónnou záležitosťou. Spísali sme pre vás 10 tipov, ako sa stravovať zdravo po celý rok!

Veríme, že s našimi radami sa nielen na leto, ale aj na celý rok dostanete do formy. Veď telo máme predsa len jedno.