Ako si správne vybrať športovú podprsenku pre vaše pohodlie a zdravie – Omladnut.sk

Ako si správne vybrať športovú podprsenku pre vaše pohodlie a zdravie

ako si vybrať športovú podprsenku

Či už rada behávate alebo uprednostňujete indoor športy, základným kúskom vášho oblečenia by mala byť správna športová podprsenka. Je dôležitá pre vaše pohodlie rovnako ako aj pre vaše zdravie. Ako si však vybrať?

Ženy (paradoxne) často na podprsenky zabúdajú

Strávime niekedy aj hodiny hľadaním správnych topánok, pretože vieme, že je to dôležitá investícia. Vyberáme si aktivitu či fitness centrum, hľadáme dobrého trénera a prispôsobujeme jedálniček. No pri cvičení častokrát zabúdame na jednu základnú vec: športovú podprsenku.

Nejde len o krátkodobý efekt: áno, správne zvolená podprsenka vám poskytne oporu a pohodlie, vďaka ktorému sa vám bude lepšie cvičiť. Avšak táto opora má aj dlhodobý vplyv na naše zdravie. Nedostatočná podpora negatívne vplýva na krčnú chrbticu, zaťažuje krčné svaly a vedie k nesprávnemu držaniu tela. Presilenie svalov a chrbtice môže mať za následok bolesti hlavy, stuhnuté svalstvo, problémy s dýchaním (plytké dýchanie) či dokonca úzkosť. Tomu všetkému ale vie zabrániť dobrá podprsenka.

Správny výber ovplyvňuje niekoľko faktorov, od elasticity cez veľkosť košíka až po šírku ramienok. Chcete vedieť, ako si vybrať? Čítajte ďalej.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Cassey Ho (@blogilates),

Dávajte si pozor na elasticitu

Základný princíp je jednoduchý: čím pružnejšia je športová podprsenka, tým viac sa v nej budú prsia hýbať. Pri športe by malo ísť hlavne o dostatočnú podporu. Športové podprsenky sú vždy pevnejšie ako tie klasické, nemali by však byť tak úzke, že vám bude dýchanie spôsobovať problémy.

Výber záleží najmä od druhu fyzickej aktivity. Pri jóge si môžete zvoliť voľnejší štýl, zatiaľ čo pri behaní je vhodné nielen z hľadiska komfortu, ale aj zdravia, vybrať pevný štýl, ktorý zamedzí nadmernému pohybu. Je to zbytočne bolestivé.

Ale opatrne! V žiadnom prípade by ste si nemali vybrať podprsenku, ktorá je príliš úzka. Tá síce zabráni pohybu pŕs, avšak bude zbytočne tlačiť na svaly hornej časti chrbtice, ktoré sú najmä pri ženách so sedavou prácou už aj tak veľmi stuhnuté.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Yvettesports_Official (@yvettesports_official),

Nosíte správnu veľkosť?

Ženy si často chybne myslia, že veľkosť košíka je pevne daná. Pritom veľkosti podprseniek sú rovnako ako veľkosti iných kusov oblečenia rôzne a závisejú od výrobcu a strihu. Nespoliehajte sa na svoju „klasickú“ veľkosť a radšej si ju vyskúšajte ešte pred nákupom.

Ako to rozoznať? Pre dostatočnú oporu by nemal byť prsník odhalený. V prípade hlbokého výstrihu je pravdepodobné, že máte nevhodnú veľkosť alebo strih. Pokiaľ cvičíte s vysokou intenzitou alebo behávate, v kabínke by ste mali vyskúšať aj skákanie či beh na mieste, aby ste sa ubezpečili, že vám podprsenka naozaj zabezpečný dostatočný komfort.

NÁŠ TIP: Ženy nie sú stavané na to, aby z nich bol Schwarzenegger, hovorí slovenská fitness trénerka

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa HEALTH | FITNESS | LIFESTYLE (@lizzi1402),

Záleží aj na šírke ramienok

V praxi platí, čím tenšie ramienko, tým hlbšie sa počas cvičenia zareže do kože a spôsobí bolesť. Pre optimálne držanie tela zvoľte širšie ramienko, ktoré sa nezarezáva a v ideálnom prípade je strih podprsenky taký, že ramienka nesiahajú až ku krku. V takom prípade sa váha a záťaž rozložia lepšie.

Výber správnej podprsenky nemusí byť taký náročný. Stačí, ak zohľadníte športovú aktivitu, pri ktorej ju plánujete nosiť, a zvolíte si optimálne pružnú, pevnú podprsenku z materiálu, ktorý umožní vašej pokožke dýchať. Pokiaľ si ale stále hľadáte tú správnu športovú aktivitu, prečítajte si o týchto 4 netradičných tipoch na športové aktivity pre ženy.

Zdroj titulnej fotky: theformfitness (Pexels)