8 krokov k zlepšeniu vášho stravovania – Omladnut.sk

8 krokov k zlepšeniu vášho stravovania

Vedeli ste, že usporiadanie kuchyne môže mať obrovský vplyv na váš životný štýl, na výber výrobkov a jedál, ktoré sa v nej pripravujú? Kuchyňa sa tak môže stať vašim spoľahlivým spojencom v boji za zdravý životný štýl. Schudnete a budete na tom oveľa lepšie, ak vezmete do úvahy a implementujete niekoľko jednoduchých tipov na zlepšenie vašej kuchyne.

1. Udržujte v kuchyni čistotu

Jedným z najdôležitejších pravidiel, ktoré musia prísne dodržiavať všetci členovia vašej rodiny, je zachovať čistotu kuchyne. To znamená: nenechávať špinavé riady v dreze, po každom jedle a opatrne utrieť stôl.

Nezáleží na tom, ako zvláštne to môže znieť, poriadok v kuchyni vám pomôže pri príprave zdravých jedál. Nebudete musieť tráviť veľa času úpravou a môžete sa bez zbytočných stresov venovať samotnému vareniu, ktoré vás nebude nútiť povoľovať vaše kožené opasky, pretože ste pribrali.

2. Odmietnite nezdravé potraviny

Pravdepodobne ste to už počuli stokrát, že rafinované potraviny s množstvom škodlivých aditív, ktoré sú nám známe ako nezdravé potraviny, neprinášajú telu žiadne výhody. Navyše, ak si dáte toto nezdravé jedlo, potom ste vystavení riziku obezity, srdcových ochorení a cukrovky. Vzdajte sa a presvedčte všetkých vo vašej rodine, aby to urobili tiež. Kvalitné zdravé raňajky sa dnes pripravujú veľmi jednoducho.

3. Na kuchynskom stole majte misu s ovocím

Namiesto schovávania jabĺk, banánov, pomarančov alebo kivi v špajzi alebo v nádobách s chladničkou, usporiadajte ovocie do veľkej misy a dajte ho na najvýraznejšie miesto v strede jedálenského stola. Ovocie by malo byť prvé, čo zaujme vaše oko, keď vstúpite do kuchyne.  Nakoniec si s ním môžete ochutiť a ozdobiť aj vašu obľúbenú bezlepkovú stravu.

4. Používajte korenie

Používajte aj korenie, aby jedlo získalo osobitnú chuť a príťažlivosť. Korenie obsahuje veľké množstvo antioxidantov a takmer 0 kalórií! Čo vám v zdravom šaláte určite prekážať nebude.

5. Uchovávajte si po ruke fľašu olivového oleja

Olivový olej je bohatý na zdravé nenasýtené tuky, ktoré vás na rozdiel od tých nasýtených  obsiahnutých v masle chránia pred srdcovými chorobami. Receptov, pri ktorých ho využijete, je naozaj dosť.

6. Používajte parný hrniec

Varenie zeleniny v takomto riade a nádobe je jeden z najzdravší spôsob, ako udržať všetky prospešné látky v potravinách. Navyše pritom ušetríte aj váš drahocenný čas.

7. Uchovávajte si po ruke niekoľko odrôd octu

Biely, jablčný, vínny alebo balsamico – všetky tieto odrody octa sú skvelé na výrobu šalátových zálievok alebo marinovaného mäsa a zeleniny. V obchodných domoch si môžete kúpiť veľké množstvo hotových dresingov na šaláty, ale tie, ktoré uvaríte a pripravíte doma, budú oveľa zdravšie a kvalitnejšie.

8. Kúpte si mixér

Hodnota raňajok pre naše telo je extrémne vysoká: je to náš energetický náboj na celý deň. Mali by preto pozostávať z tých najlepších potravín, ktoré sa dajú ľahko stráviť.

Ale nie vždy máme na ich prípravu dosť času. Preto bude váš mixér nenahraditeľným pomocníkom. Pripraviť si smoothie nápoj pre potrebnú dávku energie na celý deň, nebude potom vôbec náročné. Oplatí sa vyskúšať.