5 krokov ako byť fit ešte pred letom! – Omladnut.sk

5 krokov ako byť fit ešte pred letom!

ako byt fit pred letom

Túžite ešte pred letom po zmene svojej postavy? Vyzerať zdravo a fit môžete aj vy, stačí ak spoznáte niekoľko dôležitých pravidiel.

Aj keď je leto za rohom, na zhodenie kilogramov, či vyformovanie postavy nikdy nie je  neskoro. Všetko čo potrebujete je skutočné odhodlanie a chuť pre seba konečne niečo urobiť! Spísali sme preto niekoľko základných krokov, ktoré vás pri ich správnom dodržiavaní, k vysnívanej postave zaručene dovedú.

Stanovte si cieľ

Ešte pred tým, než sa do svojej „plavkovej premeny“ naplno pustíte, stanovte si cieľ. Ten je nevyhnutný vždy, ak niečo chcete skutočne dosiahnuť. Pozor, nehovoríme však výlučne o kilogramoch. Práve naopak, ak si budete ručičku na váhe až príliš sledovať, môže to mať skôr demotivačné účinky. Namiesto toho, si skúste dať cieľ ako zdolať miestny kopec, či zaplávať určitý počet dĺžok v bazéne. Takéto splnené ciele, vám pridajú na sile, ale i na sebadôvere.

žena na kopci

Plánujte

Rovnako ako cieľ, aj presne stanovený plán vašu cestu za novým telom podstatne zefektívni. Plánujte dopredu, no pokojne si robte i denné plány. Tie by mali obsahovať jedálniček a rovnako i pohybovú aktivitu, ktorú si v daný deň doprajete. Vedzte, že na konci dňa je to vždy o tom, či vaša aktivita a spálené kalórie prevýšili tie prijaté.

naplanujte si jedalnicek

Dbajte na vyváženú stravu

Práve strava je alfou a omegou pri chudnutí a podľa odborníkov na výživu tvorí až 70% pri strate hmotnosti. Dôležitá je vyvážená strava, bohatá na kvalitné bielkoviny ako fazuľa, orechy, tofu, zelená zelenina a tiež celozrnné potraviny a zdravé tuky. Pretože sa pravdepodobne chcete zamerať na odbúravanie tuku, odporúča sa konzumovať čo najviac zeleniny a ovocia. Ak chcete vidieť skutočné výsledky a to čo najskôr, škrtnúť by ste mali sladené nápoje a akékoľvek cukrovinky.

ovocie a zelenina

Nájdite šport, ktorý vás baví

Samozrejme bez pohybu to nepôjde. I keď je pri strate hmotnosti veľmi dôležité kardio a aeróbne cvičenie, zanedbať by ste nemali ani posilňovanie. Vo všeobecnosti však platí zlaté pravidlo, minimálne 45 minút pohybovej aktivity denne. Počas leta sa možnosti krásne rozširujú, nájdite si preto typ pohybu, ktorý vás baví a je pre vás prirodzený. Striedať môžete beh, korčuľovanie, bicyklovanie, či plávanie. Pamätajte, pohyb má byť hlavne zábava, nie trápenie. Len tak, vám to totiž pri ňom dlhodobo vydrží.

pohybova aktivita

Hlavu hore!

Stavebným prvkom pri akomkoľvek stanovenom cieli a jeho dosahovaní je správna motivácia! Rovnako je to aj pri chudnutí a strate hmotnosti. Je pravdepodobné že diéta, vyradenie obľúbených sladkostí, či iné zmeny, zamávajú i s vašou psychikou. Je však extrémne dôležité pripomenúť si, prečo ste začali a nebyť na seba počas ťažkých dní príliš tvrdá. Naučte sa pochváliť sa, odmeňte sa novými plavkami alebo čímkoľvek, čo vám vylepší náladu. Nikdy sa však neodmeňujte jedlom. Motivovať vás môže aj váš sparing partner/partnerka, ktorá pôjde do plavkovej výzvy spoločne s vami. Našim tipom sú aj športové hodinky, ktoré vám pomôžu merať výsledky a tiež hudba, ktorá dokáže neskutočne nakopnúť!

motivacia hudbou

Je faktom, že zdravý spôsob straty hmotnosti či zmeny postavy si  vyžaduje správne kroky, bez ktorých to nepôjde. Ak však urobíte každý deň aspoň niečo, pre váš krajší a zdravší zajtrajšok, k cieľu sa postupne bez pochýb dopracujete.