Existuje vlastne jednotná definícia úspechu a úspešnej ženy? Úspešnou ženou môže byť každá… Záleží len a len na konkrétnych prioritách.
Úspech ženy nemusí byť definovaný len množstvom peňazí, najnovším počítačom Macbook v kabelke, dokonalým make-upom alebo počtom followerov na sociálnych sieťach.
Ženy za svoje základné práva bojovali odnepamäti. Dnes sú na tom omnoho lepšie ako v minulosti. Tak ako celý svet, pretože ako ľudstvo napredujeme každým dňom. Stále viac a viac ľudí má jednoduchší prístup k základným potrebám pre plnohodnotný život:
- pitná voda
- elektrina
- dostatok stravy
- základná lekárska starostlivosť
- očkovanie pre deti
- základné vzdelanie pre ženy
Dnes základnú školu dokončí až 60 % dievčat v zemiach s nízkym príjom (H. Rosling, Faktomluva, 2018, s. 15). Čo to znamená v praxi?
Ženy získavajú povedomie o tom, ako veľmi dôležitá je aspoň minimálna zdravotná starostlivosť o deti. Vedia písať a čítať, čo znamená, že ak ich dieťa ochorie, dokážu mu dať správny liek v správnom množstve, čím sa globálne znižuje detská úmrtnosť. Takisto sa vzdelávajú aj v rámci sexuálnej výchovy.
Ženy na celom svete sú dnes omnoho vzdelanejšie než pred 100 rokmi.
Čo je vlastne úspech
Slovník definuje úspech ako „dosiahnutie konkrétneho cieľa alebo účelu“. Táto komplexná definícia je poňatá vo všeobecnom zmysle.
Za úspech považuje každý z nás niečo iné, nakoľko sú naše ciele odlišné. Pre niekoho to môže byť výška bankového konta, dosiahnuté vzdelanie, počet zabehnutých kilometrov, množstvo prečítaných kníh, atď. Čo vám len napadne.
Poďme sa na chvíľku nahliadnuť na slovo úspech z hľadiska kariéry, s tým sa totiž najčastejšie spája.
Ženy vo svete biznisu
Počet podnikov, ktoré vlastnia ženy stále rastie. Výzvy, ktorým musia ženy čeliť, aby vyvrátili stále zaužívané stereotypy o rozdelení sveta na dve polovice (mužskú a ženskú) stále pretrvávajú a sú reálne.
Ženy sa na vysoké posty, ešte stále aj v novej dekáde 2020, dostávajú až okolo 50. roku svojho života. Väčšinou sa ich definícia úspechu v podnikaní odvíja od uzavretia výnosného predaja alebo získania povýšenia.
Každý celok tvoria dve polovice
Maskulínny a feminný manažment by sa mali vzájomne prepájať. Mužské vedúce pozície si zakladajú viac na pravidlách a ich prísnom dodržiavaní. Naopak, na strane žien, a to aj vo vedení firmy, stále pretrvávajú hodnoty emócií a toho, že pri každom rozhodovaní je nevyhnutné pochopenie danej situácie.
Keďže by svet nefungoval ani bez jedného tohto princípu, nemali by tak fungovať ani spoločnosti. Dve polovice predsa dokážu vytvoriť komplexný celok.
Potreba rodovej rovnosti vo vedúcich funkciách je stále veľkým otáznikom naprieč odvetviami. Na druhej strane by mali mať všetci rovnaké možnosti, či už ide o začiatok podnikania a založenie start-upu, alebo o vstup do už existujúcej organizácie.
Ženy a muži by jednoducho mali mať rovnoprávne postavenie, ocenenie, prístup k zdrojom a ďalšie možnosti. A náš dnešný svet do bodu rovnováhy pomaly, ale isto speje.
Úspech je len ťažko ohraničiteľný pojem. Jeho význam sa v našich životoch odvíja od hodnôt, ktoré vyznávame. A každá žena, alebo každý človek, môže byť pre druhého tým najúspešnejším aj vďaka tej najmenšej drobnosti… Všetko závisí na tom, čo vo svojom živote považujeme za podstatné a ako máme nastavené vlastné priority.