Ženy nie sú stavané na to, aby z nich bol Schwarzenegger, vraví slovenská fitness trénerka – Omladnut.sk

Ženy nie sú stavané na to, aby z nich bol Schwarzenegger, vraví slovenská fitness trénerka

les mills trénerka veronika mikitová

Vyspovedali sme majiteľku fitness centra a trénerku špeciálneho konceptu Les Mills, Veroniku Rebeku Mikitovú. Opýtali sme sa jej, v čom je koncept Les Mills špeciálny, čo si myslí o výživových doplnkoch a ako to naozaj je s cvičením s činkami a ich účinkom na ženské telo.

O cvičení pre ženy sa toho napísalo veľmi veľa. Mnohé mýty sa vyvracajú len náročne a na internete nájdete tipy v podstate od každého, kto aspoň raz bol vo fitku. Chceme do tohto online priestoru priniesť trochu čerstvého vzduchu. Na pomoc sme si prizvali trénerku a majiteľku košického fitness centra Addiction club, Rebeku.

Jej fitness centrum sa špecializuje na najvyhľadávanejšie a najmodernejšie skupinové cvičenia celosvetového konceptu Les Mills. Ich cvičenia sa líšia od ostatných programov najmä výsledkami, ktoré prinášajú. V centrále Les Mills robia neustále výskumy a zlepšujú svoje choreografie, aby ľudia cvičili efektívne. Všetkých 21 programov je stavaných tak, aby to zvládol každý, bez ohľadu na skúsenosti. Choreografie sa menia každé 3 mesiace, a to preto, aby si každý mohol zlepšiť techniku, zvyšovať záťaž a zlepšovať svoje výsledky. Medzi najznámejšie programy patria napríklad BODYPUMP, BODYCOMBAT alebo TONE. Viac nám však v rozhovore povie priamo Rebeka.

Ahoj, Rebeka. Môžeš na našim čitateľkám trochu predstaviť?

Cvičeniu sa venujem od detstva, začalo to rôznymi športami ako hádzaná, basketbal, tanec, cez rôzne skupinové cvičenia, ktoré boli v tom čase in. No v roku 2016 nastal zlom, kedy som sa rozhodla podnikať v tejto sfére a otvorila som si fitko. Nedávno som ukončila vysokú školu, a tak sa naplno venujem svojej práci, ktorá je zároveň mojou vášňou.

Teraz som majiteľkou a inštruktorkou športového centra, ktoré sme založili spolu s bratom, kde cvičíme skupinové cvičenia Les Mills. Les Mills cvičím od jeho počiatkov v Košiciach, čiže od roku 2014. V niektorých programoch som sa stala prvou slovenskou inštruktorkou Les Mills. Neskôr som sa stala prvou Elite inštruktorkou na Slovensku v Bodypump.

Zároveň som Tribe Coach pre Slovensko. Mojou úlohou je pomáhať novocertifikovaným inštruktorom na ich ceste s programom Les Mills, aby sa neustále zlepšovali. Pomáham ale aj fanúšikom a nadšencom, ktorí by sa chceli stať inštruktormi.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Veronika “Rebeka” Mikitová (@rebekamikitova),

Prečo je cvičenie so závažím efektívne, aké má účinky?

Také cvičenie ako napríklad Bodypump má za sebou 26 rokov praxe a tajomstvom tohto cvičenia je „rep effect“: čiže efekt opakovania cviku. Je to prielom v tréningu, ktorý pomáha vytvárať dlhé a štíhle svaly a tónovanú a silnú postavu.

Je to cvičenie so záťažou, teda činkou a kotúčmi, kde sa naše telo rysuje, tvaruje a spaľuje kalórie. Je to prepracovaný program, ktorý zahŕňa 10 pesničiek a každá je zameraná na inú časť tela. Choreografie sa menia každé 3 mesiace spolu s motivačnou hudbou.

Na typickej lekcii Bodypump urobíte až 800 opakovaní. To je viac ako štvornásobok toho, čo človek môže dosiahnuť pri tréningu sám. Preto je to jeden z najobľúbenejších programov všade vo svete. Cvičí ho viac ako 100 000 klubov vo viac ako 100 krajinách sveta.

Čo sa týka kombinácií cvičení, platí jednoduché pravidlo. Ak budete cvičiť tie isté tréningy stále dookola, nielenže sa budete po čase nudiť, ale aj vaše telo nebude napredovať a nedostavia sa výsledky, ktoré by ste očakávali a chceli. Ideálne je namiesto toho striedať tréningy. Preto sa mi páči cvičiť Les Mills: ponúka rôzne druhy cvičenia, aby ste si mohli svoj tréning obmieňať.

Ako sú na tom Slováci vo vzťahu ku športu? S čím sa najčastejšie stretávaš?

Myslím, že na Slovensku pribúda viac a viac športuchtivých ľudí a šport alebo fyzická aktivita sa stáva súčasťou ich každodenného života. Všetci vieme, že aktívny pohyb nesie obrovské množstvo zdravotných benefitov, nielen čo sa týka fyzickej kondície, ale psychickej pohody.

Čo sa týka tréningu, je určite veľmi dôležitá technika. Veľmi ľahko by mohlo dôjsť pri jej nedodržiavaní k vážnym zraneniam. Preto pravidelne usporadúvame technické hodiny konkrétnych programov, rovnako osobné tréningy, kde si klient s trénerom prejde cvik po cviku, osvojí si pohyb, a tak skupinové cvičenia zvládne ľavou zadnou.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Veronika “Rebeka” Mikitová (@rebekamikitova),

Čo sú najčastejšie mýty, ktoré musíš svojim klientom vyvracať?

Každý chce mať pekné, štíhle brucho a myslí si, že na to stačí urobiť 100 brušákov (smiech). No naše telo funguje ako celok, určite precvičovaním jednej svalovej partie neschudneme presne z tej časti. Je veľmi dôležité si vybrať komplexne zamerané cviky na celé telo. Naučiť sa ich hlavne správne cvičiť a dať tomu čas, aby mohli fungovať. Stačia úplne základné cviky, ktoré fungovali v minulosti, fungujú teraz a budú vždy fungovať.

Ďalšia vec je strach z veľkých svalov. V dnešnej internetovej dobe sa môžem dočítať všeličo, preto počúvame od žien veci ako napríklad „nechcem cvičiť s činkami, narastú mi veľké svaly, nechcem byť ako kulturista.“

Zastavme tento blbý mýtus. Ženské telo nemá k dispozícií toľko hormónov, ktoré sú zodpovedné za rast svalov ako u mužov. Jednoducho povedané, nie sme nato stavané, aby z nás bol svalnatý kulturista ako Schwarzenegger. Veľmi dôležité pri cvičení je hýbať sa celým telom a kombinovať cvičenia, samozrejme správne stravovanie je alfou a omegou. Posilňovania s činkami by ste sa určite nemali báť, zlepšíte si svoje zdravie, vzhľad a kvalitu života.

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Addiction Club (@addictionclubkosice),

Na čo si mám dať pozor, keď chcem s cvičením začať?

Dôležitý je výber správneho cvičenia. Programy v našom fitku sú stavané tak, aby to naozaj zvládol každý. Začať môžete v každom veku, nezáleží na pohlaví ani na skúsenostiach s fitkom či činkami. Báť sa nemusíte vôbec ničoho, pretože inštruktor vám pred hodinou všetko vysvetlí, je tu na to, aby dôsledne dbal na techniku všetkých klientov.

Je dôležité meniť zostavy, práve preto, aby každý mohol zlepšiť techniku, zvyšovať záťaž a zlepšovať svoje výsledky. Nemusíte hneď riešiť L-karnitín a ďalšie doplnky. Na začiatku si treba uvedomiť, že doplnky výživy sú len to: doplnky. Najprv treba navštíviť fitko, naučiť sa správnu techniku, upraviť stravu, až vtedy môžeme premýšľať o doplnkoch výživy.

Ako začať? Ľahká, stabilná a nešmykľavá obuv je základ, k tomu pridáte tričko, legíny alebo tepláky, uterák, vodu a základná výbava je kompletná.

NÁŠ TIP: Zabudnite na nudné tréningy. Toto sú 4 druhy zábavného skupinového cvičenia, ktoré prinesie reálne výsledky

 

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa Addiction Club (@addictionclubkosice),

Kedy si mám vybrať radšej osobného trénera?

Na prvom mieste je bezpečnosť, ak začínate a nie si si istí, v tom prípade neváhajte využiť osobný tréning, kde vás naučia bezpečne trénovať, ale hlavne to, ako pristupovať komplexne k zdraviu. Osobný kontakt je najlepší spôsob ako pomôcť pri rýchlejšom dosahovaní cieľov. Naučíte sa základy techniky, ktoré vás ušetria zranení a pomôžu vám bezpečne napredovať.

Ako rozoznať správneho trénera? Dôležité sú vzdelanie a skúsenosti. Tréner by mal byť zároveň aj dobrý učiteľ a psychológ, aby vedel správne vysvetliť techniku, prekonať krízu s klientom, ktorá určite príde, dostať človeka späť do rovnováhy. Mal byvedieť správne motivovať počas cvičenia, posúvať vás za hranice nepohodlia a prekonať strach.

Ďakujeme za rozhovor.

Zdroj fotky: Archív RM

Mohlo by vás zaujímať: Idú joga a chudnutie dohromady? Poznáme odpoveď