Ako na predmenštruačný syndróm | Slumberland.sk

Zbavte sa bolestivých kŕčov v podbrušku!

predmenštruačný syndróm

Blíži sa vaša očakávaná perióda a pozorujete na sebe klasickú radu zmien. Pre niektoré ženy sú typickým príznakom napuchnuté a bolestivé prsia, zvýšená chuť na sladké, výkyvy nálad, nafúknuté bruško. Aj keď sú tieto príznaky nepríjemné, nedištancujú nás od každodenných činností. Ženy, ktoré trpia každý mesiac intenzívnymi kŕčmi, ale s predchádzajúcim tvrdením súhlasiť nemôžu.

Čo spôsobuje bolesť?

Bolesť spôsobujú sťahy svaloviny maternice. Maternica sa totiž zmršťuje nielen pri pôrode
(kontrakcie), ale aj počas každej menštruácie. Intenzitu bolesti určuje sila kontrakcie. Ak je príliš silná, stláča okolité cievy a zamedzuje príjmu kyslíka. Nedostatok kyslíka potom vyvoláva bolesť. Bolestivosť v podbrušku alebo v krížoch ženy vnímajú krátko pred alebo súčasne s menštruáciou.

Bojujte!

Každej menštruujúcej žene vyhovuje a zaberá iná metóda a technika tlmenia bolesti. Je len na vás a vašom tele, čo všetko skúsite a čo vám pomôže. Nič nezaberá? Potom skúste ešte pár nasledujúcich tipov a možno nájdete metódu, ktorá zaberie.

Horúca voda

Vlezte si do sprchy a hlavicou s tečúcou teplou vodou jemne prechádzajte po celej ploche brucha a podbrušku. Buďte trpezlivé a zostaňte do doby, než sa kŕče výrazne zmiernia. Po sprche sa zabaľte do hrejivého županu, priložte nahrievací vankúšik alebo obklad so šalviovým či majoránkovým olejom.

bylinné oleje

Ružové „šťastie“

Bez Ibalginu ani na krok? Niektorým mnohokrát stačí, keď počkajú zhruba pol hodinky, než prášok zaberie a zbaví ich dočasne bolesti. Bohužiaľ nie vždy je utlmenie bolesti u každej ženy stopercentné, preto je niekedy potrebná kombinácia s inou metódou.

Pravidelné cvičenie

Pohyb je skvelou a efektívnou prevenciou, ako kŕčom do budúcnosti predchádzať alebo ich aspoň utlmiť. Odporúčame predovšetkým jogu a aerobic. Mnoho cvikov trénuje sedacie a brušné svaly. Buďte trpezlivé! Výsledku sa síce dočkáte neskôr, ale za to s mnohonásobným efektom.

cvičenie

Zdravé stravovanie

Zaraďte do jedálnička potraviny, ktoré sú bohaté na vitamíny a potrebné živiny! Nezabudnite každý deň na poriadnu dávku ovocia a zeleniny. Zbavte sa nezdravých jednoduchých cukrov, ktoré sú obsiahnuté predovšetkým v bielom pečive, sladkostiach a cukre.

ovocie a zelenina

Antikoncepcia

Riešením je tiež vhodná hormonálna antikoncepcia. Zbaví nielen zákerných kŕčov, ale dokáže upraviť aj nepravidelný menštruačný cyklus.

Spánok

S bolesťou brucha sa veľakrát zdá spánok ako nadľudská úloha. Nespavosť je teda prirodzeným sprievodom každej kontrakcie. Zároveň je ale najúčinnejšou metódou, ako sa s bolesťami vyrovnať a po prebudení sa kŕče znova nedostavia.

zdravý spánok

Snažte sa najprv bolesti utlmiť jednou alebo kombináciou predchádzajúcich metód a pri zaspávaní sa zamerajte na hĺbkové dychové cvičenia. Myšlienky sústredíte inam než na bolesť a ľahšie zaspíte.