Zažeňte únavu s Fredym Ayisi – Omladnut.sk

Zažeňte únavu s Fredym Ayisi

Pociťujete únavu, melanchóliu, trápi Vás večne ubolený chrbát,či na Vás opäť doľahol stres z každodenného zhonu v práci? Povedzte rázne nie! Vykročte vpred tou správnou nohou a naučte
sa spolu s prírodnou pramenitou vodou Rajec Tajomstvo stromov a Fredym Ayisim niekoľko jednoduchých cvikov na celkovú revitalizáciu organizmu. Nielenže sa dokonale uvoľníte a posilníte celé telo, navyše ešte získate poriadnu dávku novej energie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozvetvená koruna

Prvý cvik pôsobí na celkové prebudenie nášho organizmu.Posaďte sa na stoličku, s nohami rozkročenými na šírku svojich bokov. Snažte sa, aby vaše kolená boli kolmo nad pätami a špičky smerovali priamo dopredu. Seďte vzpriamene, neopierajte sa o sedadlo, naopak pomaly vyrovnajte krížovú časť chrbta a panvu podsaďte dovnútra. Ruky si položte na stehná, ako to vidíte na obrázku 1. Ostaňte chvíľku celkom pokojne sedieť a sústreďte sa na hlboké jogínske dýchanie P-URAKA. Najprv celkom vydýchnite všetok vzduch a brucho stiahnite dovnútra. Potom sa začnite nadychovať tak, že najprv silno vystrčíte brucho von. Pri tom istom nádychu roztiahnite ruky, rebrá a vypnite hruď (obrázok 2). Plynulo zdvihnite ruky až k hlave (obrázok 3), pričom plecia stále tlačíme smerom nadol. 5-6 sekúnd zadržte telo v nádychu. S výdychom jemne uvoľnite. Vydychujte iba nosom a to tak, že najprv vtiahnete hrudník spolu s bruchom smerom dovnútra. Po celý čas silne vťahujte dnu aj panvové dno. Celé cvičenie zopakujte aspoň 3-krát plynule za sebou.

Vietor vo vetvách

Ostaňte v sede, pomaly spustite ruky smerom k zemi, no stále udržujte chrbticu vzpriamenú. Nepredkláňajte sa, ani nezakláňajte. Dávajte si tiež pozor na guľatý chrbát. Zhlboka sa nadýchnite tak, že dlane otočíte nahor, vytiahnete sa čo najvyššie a ramená zatiahnete silno dole. Vystrite lakte, bicepsy smerujú k ušiam, hlboko sa nadýchnite a s výdychom uvoľnite (obrázok 1). Zopakujte to trikrát. Po treťom raze skúste zakloniť hlavu jemne dozadu – naťahujete tak štítnu žľazu a stimulujete jej funkcie. Chvíľočku podržte, snažte sa však
dýchať celkom prirodzene. Oči pozerajú dohora, prsty sú natiahnuté a chodidlá sa celou plochou pevne opierajú o zem (obrázok 2). Uvoľnite.

Sila koreňov

Opäť zdvihnite ruky nahor a z tejto polohy prejdite do sedu, v ktorom si najprv lakte opriete o protiľahlé stehno z vonkajšej strany (obrázok 1). Položte si dlaň na dlaň a celý trup vytočte čo najviac von do strany. Po celý čas sa snažte vzpriamiť chrbticu a dýchať pravidelne do brucha – hneď pocítite, ako sa celé sťahuje. Ako aj v predchádzajúcich polohách, panvové dno držte silne stiahnuté. Vrátime sa do základnej polohy a otočíme sa na druhú stranu. Celé zopakujeme aspoň 3x. Kto môže, pokúsi sa položiť ruku bližšie pri zemi až na podlahu, druhú ruku zdvihne hore a roztiahne (obrázok 2).

 

 

 

 

 

 

 

Rastúci strom

Ruky si položte pod zadok na stoličku a nohy natiahnite celkom dopredu, pričom stále pretláčate boky vpred. Ruky sú stále vystreté (obrázok 1). Pri nádychu stiahnite podbruško, vyrovnajte chrbát a celé telo (obrázok 2). Tento cvik je veľmi revitalizačný a obdarí vás veľkou dávkou energie. Zjednodušená verzia (obrázok 3): postoj s pokrčenými nohami v pravom uhle. S výdychom skúste nohy vyrovnať a vystrieť celé telo. Nezabúdajte na stiahnuté panvové dno. S výdychom opäť uvoľnite. Zopakujte 2-3x.

 

 

 

 

 

 

 

Mocný kmeň

Ostaňte naďalej v sede. Chyťte sa pod stehnami, dlaňami si uchopte lakte a položte hlavu na kolená (obrázok 1). Následne si chyťte kolená a natiahnite trup čo najviac dopredu a to tak, že ramená zatlačíte vzad, udržujete rovný chrbát a vrchol hlavy ťaháte do stredu (obrázok 2). To isté môžete vyskúšať s vystretými rukami, ktoré na chvíľku podržíte smerom nahor, ako vidíte na obrázku 3. Uvoľnite. Stále pravidelne dýchajte a dbajte, aby bol váš chrbát rovný. Zopakujte trikrát.

Drevený most

Posledný cvik sa praktizuje v stoji a slúži na celkové uvoľnenie chrbtice. Postavte sa nohami jemne rozkročenými na šírku panvy, rukami sa pevne oprite o operadlo stoličky. Čo najviac vystrčte kostrč smerom von a skúste vyrovnať kolená (obrázok 1). Kto si trúfa, môže sa predkloniť dopredu. Ak by ste cítili príliš veľké napätie v zadných stehnách, pokrčte trošku kolená, no snažte sa stále vystierať chrbát (obrázok 2), dokonca sa môžete postaviť na špičky. Vystrčte panvu von, jemne prehnite chrbát. Veľmi dôležité je dýchanie – pri výdychu čo najviac sťahujte brucho dovnútra, chvíľu podržte a potom s nádychom vypučte brucho celkom von. Dýchajte iba nosom! Nádych a výdych zopakujte aspoň 3x.

www.rajec.com, www.fredyyoga.webnode.sk