Ako sa dostať do formy? Vyskúšajte skupinové cvičenia, ktoré prinášajú reálne výsledky – Omladnut.sk

Ako sa dostať do formy? Vyskúšajte skupinové cvičenia, ktoré prinášajú reálne výsledky

skupinové cvičenie žien s činkami

Nedarí sa vám cvičiť doma? Chápeme to. Niekedy potrebujeme extra motiváciu pre to, aby sme sa odhodlali začať. Predstava návštevy fitness centra osamote môže byť strašidelná – ale kto povedal, že do toho musíte ísť sama?

Vyskúšajte skupinové cvičenia

Dostupné, zábavné a motivačné. Také vedia byť skupinové cvičenia. Stačí si nájsť také, ktoré vás bude baviť. Skvelý kolektív bude zárukou toho, že sa do fitka budete vracať – a to dokonca s radosťou. Okrem toho, výskumy potvrdzujú, že pri skupinovom cvičení klesá motivácia cvičiť neskôr. Tým nechceme povedať, že cvičenie v skupine nie je náročné, bolestivé alebo že sa nezapotíte. Paradoxne vám to však bude prinášať radosť.

Kde začať? Prinášame vám 4 skvelé tipy na skupinové cvičenie, ktoré je dostupné pre každého.

skupinové cvičenia
Skupinové cvičenie má jednu veľkú výhodu: pocit komunity. Zdroj: Pexels

Bojové umenia

Už dávno neplatí, že tieto športy sú len pre mužov. V prvom rade, každý človek by mal ovládať základy sebaobrany. Či chceme alebo nie, je to užitočná zručnosť, ktorú môžeme navyše využiť aj pri obrane niekoho slabšieho. Okrem toho však bojové umenia posilňujú sebavedomie, naučia vás zvládať kritické situácie a celkovo pôsobia skvele na myseľ.

Okrem toho to však vie byť zábavný spôsob, ako mať dostatok pohybu, zosilniť telo či dokonca schudnúť. Ak neviete, kde začať, vyskúšajte na začiatok judo, karate, box alebo tai chi. Tieto sú u nás najpopulárnejšie a preto je veľká pravdepodobnosť, že ich objavíte aj vo vašom okolí.

žena s boxovacími rukavicami
Búrajme predsudky: box alebo iné bojové umenia sú vhodné aj pre ženy. Zdroj: Unsplash

Potrebujete extra motiváciu? Športujte pre dobro iných

S charitatívnymi behmi sa na Slovensku roztrhlo vrece. Každú chvíľu sa pre nejaký vznešený dôvod konajú bežecké preteky: onkologickí pacienti, opustené deti, ženy bez prístupu k vzdelaniu, týrané zvieratá… vyberte si niečo, na čom vám záleží a bežte ako keby šlo o život!

Nemusíte vôbec vyhrať. Tieto preteky nie sú o prestíži, ale o tom, že sa zapojí čo najviac ľudí. Mnohé z nich sú kratšie vzdialenosti, zvyčajne do 10 km, takže nevyžadujú veľkú výdrž či pevnú kondičku. Navyše, nikto nepovedal, že si tú vzdialenosť nemôžete prejsť chôdzou. Časom sa predsa kondička zlepší.

Okrem pomoci iným a dobrého pocitu z pohybu sa vám takto otvoria dvere novým priateľstvám či známostiam. Je to jednoduchý spôsob, ako sa zoznamovať s novými ľuďmi a dostať sa do cvičenia.

NÁŠ TIP: Dá sa schudnúť cvičením jogy? Zistili sme, že to funguje

ženy na charitatívnom behu
Charitatívne behy sú vhodné častokrát pre celé rodiny. Zdroj: Pexels

Netradičné tanečné hodiny

Zabudnite na zumbu či kizombu. Tieto tanečné workout lekcie vám síce budú viacerí odporúčať, no práve preto budú preplnené a častokrát nie až také efektívne. Pri plnej miestnosti inštruktor nemá čas sledovať správnu techniku každého žiaka, a prísť uprostred kurzu môže byť tiež celkom náročné.

Vyskúšajte miesto toho tanečné hodiny, ktoré sa bežne konajú v menších skupinách. Sústreďujú sa na jednotlivé svalové skupiny a pomôžu vám dosiahnuť hneď niekoľko skvelých cieľov:

  • štíhlejšie telo
  • pevné svaly
  • správne držanie tela
  • zvýšená pružnosť

Takéto benefity vám prinesie napríklad tanec na tyči (pole dancing) alebo moderné hodiny baletu. Môžete si zvoliť energickejší Les Mills Barre, alebo celotelový workout s baletnými prvkami, ktorý ponúkajú viaceré fitness centrá na Slovensku.

balet ako skupinové cvičenie
Hodiny moderného baletu pre dospelých sú skvelé na posilnenie celého tela. Zdroj: Pexels

Nemusíte dvíhať činky sama

Veľmi efektívny spôsob chudnutia a rysovania tela je silový tréning. V kombinácii s balansom a kardiom vám zabezpečí optimálne výsledky: lepšia kondička, pevné telo a celková duševná rovnováha. Rozumieme tomu, že nechcete ísť sama do fitka a skúšať to s nástrojmi. A ani nemusíte.

Vyskúšajte si skupinové tréningy, akými sú napríklad bodypump, kruhový tréning alebo crossfit. Pri výbere fitka dbajte najmä na maximálny počet cvičiacich na hodine a tiež na to, či sú tréneri ochotní vám poradiť a počas hodiny dohliadajú na každého.

Záverom

Pravidelné cvičenie má blahodarné účinky na telo aj na psychiku. Vedci opakovane dokázali efekt cvičenia pri liečbe duševných ťažkostí. Dnešná fitness scéna nám navyše ponúka taký široký výber, že naozaj nie je dôvod, prečo to nevyskúšať.

Nemusíte sa ale obávať skupinových cvičení. Nikto vás vo fitku nebude posudzovať, pretože všetci tam chodia kvôli športu. Dôležité je nájsť si taký workout, ktorý vám bude vyhovovať.